11.04.2013

BK Solutions ucieka z kraju przed zimą

Reklamowy koncept ma za sobą trudne miesiące, które chce sobie powetować ekspansją zagraniczną. Nie rezygnuje też jednak z rozwoju w Polsce.

BK Solutions, wywodząca się ze Śląska sieć partnerów sprzedających powierzchnią reklam na torbach na pieczywo, liczy obecnie ok. 70 jednostek. Był jednak moment, w którym liczba franczyzobiorców sięgała blisko 90.

Modelka eksponuje torbę na pieczywo BK Solutions. Fot. BK Solutions

Opłata miesięczna w sieci BK Solutions wynosi 510 zł.

- Zima okazała się trudnym okresem dla BK Solutions. Grudzień i Boże Narodzenie to w naszym kraju czas, w którym priorytet mają wydatki świąteczne. Klienci oszczędzali na budżetach reklamowych, co przełożyło się na gorsze wyniki naszych partnerów. Podobnie jak długotrwale utrzymujące się niskie temperatury, które również nie ułatwiały pracy franczyzobiorcom, którzy działają głównie w terenie – mówi Sylwia Sierka, dyrektor handlowy BK Solutions.

Kolejnych partnerów spółka szuka za granicą. Polski rynek bowiem okazuje się w ostatnich miesiącach coraz bardziej konkurencyjnym.
- W Polsce naszym śladem poszło wiele firm, które niestety psują rynek i nakręcają konkurencję – przyznaje Sylwia Sierka. - Na początku roku podpisaliśmy umowę z masterfranczyzobiorcą na Ukrainie, który intensywnie poszukuje pierwszych partnerów. Jesteśmy również w przededniu podpisania umowy z przedstawicielem w Czechach. W dalszej perspektywie celujemy w rynki w Austrii, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Mimo planów rozwoju zagranicznego, sieć nie zamierza rezygnować z rozwoju na terenie Polski. Przystąpienie do konceptu BK Solutions wymaga inwestycji w wysokości 5 tys. zł. Partnerzy mogą rozpocząć działalność w oparciu o jedną z trzech ofert – Solution Tools, Solution Support bądź Solution Campaign. W ramach każdej z nich otrzymują pakiet podstawowy, obejmujący kompletne szkolenie, know – how oraz gotowe materiały sprzedażowe. W przypadku Solution Tools pakiet ten uzupełniany jest o netbooka, telefon komórkowy oraz nawigację GPS. W ramach pakietu Solution Support franczyzobiorcą mogą skorzystać ze dodatkowego startowego nakładu toreb w liczbie 30 tys. sztuk, a franczyzodawca zagwarantuje im również jego opracowanie graficzne. Trzecie rozwiązanie, Solution Campaign, udostępnia partnerom profesjonalną kampanię marketingową na łamach prasy lokalnej, internetu oraz takich nośników reklamowych, jak billboardy.

(gum)

BK Solutions ucieka z kraju przed zimą

Jeszcze nie ma żadnej wypowiedzi. Niech Twoja będzie pierwsza.

Forum 1873 tematów, 15556 wypowiedzi, 6110 użytkowników