16.04.2013

Która firma zyska więcej?

Play Jamatel stawia na przejęcia klientów biznesowych innych operatorów.

Siedmiu na 10 klientów zmieniających dostawcę usług telekomunikacyjnych wybiera Play – tak ostatnio reklamuje swoje usługi P4, operator sieci Play. Na migrację z sieci do sieci decydują się nie tylko klienci indywidualni.
– Coraz więcej dużych firm, związanych wieloletnimi kontraktami z innymi operatorami również decyduje się na zmianę – mówi Mariusz Skrzypczyk, właściciel Play Jamatel. – Dlatego w ofercie sieci sprzedaży pojawiają się kolejne rozwiązania skierowane właśnie do przedsiębiorców.

Wnętrze salonu Jamatel Fot. Jamatel

Oprócz sieci salonów sprzedaży Play Jamatel tworzy sieć Autoryzowanych Doradców Biznesowych, których zadaniem jest kompleksowa obsługa klientów biznesowych.

W Play Jamatel obsługą firm zajmują się doradcy biznesowi – do ich obowiązków należy m.in. pozyskiwanie klientów, sprzedaż produktów i usług operatora Play, doradztwo w zakresie doboru odpowiedniej oferty biznesowej, utrzymanie i rozwój relacji z klientami, prowadzenie negocjacji handlowych, przestrzeganie standardów i procedur obowiązujących w sieci, monitorowanie działań konkurencji oraz obsługa posprzedażowa. Obecnie w sieci działa 25 doradców.

– W ostatnich miesiącach rozpoczęliśmy współpracę z pięcioma nowymi partnerami – mówi Mariusz Skrzypczyk. – Zwiększyliśmy również liczbę pracowników działu biznesowego i uruchomiliśmy dział telemarketingu dedykowany doradcom.

Potencjalny partner firmy Jamatel musi mieć doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej (najlepiej w branży telekomunikacyjnej). Na początku współpracy wpłaca 5 tys. zł w ramach zwrotnej kaucji zabezpieczającej. W zamian za przystąpienie do sieci otrzymuje m.in. bezpłatne szkolenia i dostęp do usługi telemarketingu. Najlepsi doradcy mają możliwość rozwijania własnej grupy doradców.

Play Jamatel działa na rynku usług telefonii komórkowej od 1999 roku. W 2007 roku firma zawarła umowę dealerską z operatorem sieci komórkowej Play i od tej pory tworzy sieć salonów sprzedaży oraz grupę autoryzowanych doradców biznesowych pod tą marką. Obecnie działa 18 placówek w tym: sześć własnych, dwie franczyzowe oraz 10 partnerskich. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy otwarty zostanie nowy punkt – na terenie Galerii Krakowskiej. Będzie to największa wyspa operatora w skali kraju. Dodatkowym plusem lokalizacji jest sąsiedztwo salonów konkurencyjnych operatorów. Do końca roku firma zakłada uruchomienie minimum trzech salonów, m.in. w województwie śląskim i mazowieckim.

(awh)