18.04.2013

Prowizja od obrotów

Partnerzy prowadzący sklepy Dobry Wybór, oprócz gwarantowanego wynagrodzenia, otrzymują co miesiąc prowizję za sprzedaż.

Dobry Wybór jest siecią samoobsługowych sklepów spożywczych należącą do firmy Kolporter. Punkty zlokalizowan są głównie na osiedlach i przy najczęściej uczęszczanych ulicach miast. Średnia powierzchnia sklepów Dobry Wybór wynosi od 60 do 150 m2. Asortyment stanowią artykuły spożywcze, w tym pieczywo, nabiał, mięso, wędliny, mrożonki, napoje, słodycze, owoce i warzywa, a także alkohole, wyroby tytoniowe, chemia, kosmetyki i prasa. Sieć oferuje ponadto gamę artykułów spożywczych pod własną marką. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za funkcjonowanie sklepu jest partner, któremu firma oddaje w użytkowanie sklep wraz z pełnym wyposażeniem oraz zapewnia dostawę asortymentu. W ramach współpracy partnerskiej Kolporter ponosi wszelkie koszty administracyjne i handlowe związane z funkcjonowaniem sklepu (zakup towaru, czynsz, media, materiały eksploatacyjne, działania promocyjne i reklamowe).

Sklep Dobry Wybór w Skarżysku-Kamiennej. Fot. Kolporter

Ofertę Dobrego Wyboru uzupełniają doładowania prepaid, sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, przyjmowanie płatności za rachunki oraz przyjmowanie zakładów Totalizatora Sportowego.

- Partnerzy mają zagwarantowany atrakcyjny system wynagrodzeń. Comiesięczne gwarantowane wynagrodzenie wynosi od 4 tys. do 8 tys. zł w zależności od wielkości sklepu. Partnerzy mogą też liczyć na dodatkową prowizję od 1 do 5 proc. sprzedaży w zależności od asortymentu oraz na comiesięczne dodatki od kilkuset do 2 tys. złotych - wylicza możliwe zyski partnera Robert Szczepaniak, doradca zarządu ds. marketingu strategicznego.

Kolporter przygotował także dodatkową, alternatywną formułę współpracy przy prowadzeniu punktów sieci Dobry Wybór. Jest ona adresowaną do przedsiębiorców, którzy mają już własne sklepy spożywcze. Istnieje możliwość wynajęcia Kolporterowi sklepu w zamian za czynsz. Jednocześnie dotychczasowy właściciel ednocześnie zostaje partnerem firmy. Kolporter bierze na siebie dostawy zaopatrzenia, remont, bieżące opłaty i negocjuje z kontrahentami. Drugi wariant skierowany jest do tych osób, które posiadają swój sklep, ale z różnych powodów chcą z handlu zrezygnować. W tym przypadku właściciel otrzymuje atrakcyjny czynsz, a prowadzenie sklepu zostaje powierzone innej osobie.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0