22.04.2013

Biznes z telefonem

Monument9, dystrybutor akcesoriów GSM, udowadnia, że nie trzeba być przedstawicielem żadnej z sieci aby działać na rynku.

Firma Monument9 zaczynała od importu telefonów komórkowych z Wielkiej Brytanii i sprzedaży aparatów w popularnym serwisie aukcyjnym. Pierwsze stoisko z telefonami zostało otwarte w 2007 roku – kilka miesięcy po założeniu firmy. Zmiany na rynku skłoniły firmę do zmiany strategii. Zamiast sprzedawać telefony w internecie Monument9 postawił na sprzedaż tradycyjną i zaczął otwierać wyspy z telefonami w centrach handlowych. W ubiegłym roku firma zdecydowała się na franczyzę i dziś 2 z 16 stoisk Monument9 prowadzone są właśnie przez partnerów firmy.

Stoisko Monument9 w CH

W otwarcie własnego sklepu z telefonami komórkowymi i akcesoriami GSM trzeba zainwestować 30-40 tys. zł.

- Rynek akcesoriów gsm w Polsce jest w dużej mierze uzależniony od oferty operatorów. Nasza oferta musi zawierać akcesoria do telefonów, które cieszą się największą popularnością, jak i do tych mniej popularnych. Z uwagi na dynamiczny rozwój naszej branży musimy stale dostosowywać ofertę do nowych trendów na rynku. Wiele modeli akcesoriów staramy się wprowadzać na rynek jako pierwsi poprzez własny import – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel firmy Monument9.

W otwarcie własnego sklepu z telefonami komórkowymi i akcesoriami gsm trzeba zainwestować 30-40 tys. zł. Wszelkie opłaty dotyczące funkcjonowania w sieci i przystąpienia do niej są ustalane indywidualnie z każdym franczyzobiorcą i zależą od lokalizacji punktu, ustaleń dotyczących marketingu i zakresu szkoleń. Przyszli franczyzobiorcy przechodzą szkolenia z obsługi klienta oraz niezbędne w tym biznesie szkolenia serwisowe.

- W tym roku chcemy położyć duży nacisk na reklamę naszej sieci. Na początek wprowadzamy gazetki reklamowe, przewidujemy też inne akcje promocyjne dla naszych stoisk. Wśród tegorocznych priorytetów mamy również podniesienie jakości obsługi klienta i usprawnienie gospodarki magazynowej – wymienia Kamil Wiśniewski.

Monument9, dystrybutor akcesoriów GSM, udowadnia, że nie trzeba być autoryzowanym przedstawicielem Orange, Play, T-mobile i Plus, aby działać na rynku.

(mak)