W otwarcie własnego sklepu z telefonami komórkowymi i akcesoriami GSM trzeba zainwestować 30-40 tys. zł.
Poniedziałek
22.04.2013
Monument9, dystrybutor akcesoriów GSM, udowadnia, że nie trzeba być przedstawicielem żadnej z sieci aby działać na rynku.
 

Firma Monument9 zaczynała od importu telefonów komórkowych z Wielkiej Brytanii i sprzedaży aparatów w popularnym serwisie aukcyjnym. Pierwsze stoisko z telefonami zostało otwarte w 2007 roku – kilka miesięcy po założeniu firmy. Zmiany na rynku skłoniły firmę do zmiany strategii. Zamiast sprzedawać telefony w internecie Monument9 postawił na sprzedaż tradycyjną i zaczął otwierać wyspy z telefonami w centrach handlowych. W ubiegłym roku firma zdecydowała się na franczyzę i dziś 2 z 16 stoisk Monument9 prowadzone są właśnie przez partnerów firmy.

- Rynek akcesoriów gsm w Polsce jest w dużej mierze uzależniony od oferty operatorów. Nasza oferta musi zawierać akcesoria do telefonów, które cieszą się największą popularnością, jak i do tych mniej popularnych. Z uwagi na dynamiczny rozwój naszej branży musimy stale dostosowywać ofertę do nowych trendów na rynku. Wiele modeli akcesoriów staramy się wprowadzać na rynek jako pierwsi poprzez własny import – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel firmy Monument9.

W otwarcie własnego sklepu z telefonami komórkowymi i akcesoriami gsm trzeba zainwestować 30-40 tys. zł. Wszelkie opłaty dotyczące funkcjonowania w sieci i przystąpienia do niej są ustalane indywidualnie z każdym franczyzobiorcą i zależą od lokalizacji punktu, ustaleń dotyczących marketingu i zakresu szkoleń. Przyszli franczyzobiorcy przechodzą szkolenia z obsługi klienta oraz niezbędne w tym biznesie szkolenia serwisowe.

- W tym roku chcemy położyć duży nacisk na reklamę naszej sieci. Na początek wprowadzamy gazetki reklamowe, przewidujemy też inne akcje promocyjne dla naszych stoisk. Wśród tegorocznych priorytetów mamy również podniesienie jakości obsługi klienta i usprawnienie gospodarki magazynowej – wymienia Kamil Wiśniewski.

Monument9, dystrybutor akcesoriów GSM, udowadnia, że nie trzeba być autoryzowanym przedstawicielem Orange, Play, T-mobile i Plus, aby działać na rynku.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018