Oprócz Wielkiej Brytanii InPost będzie rozwijać się we Francji, na Węgrzech, a także w Turcji, Norwegii i Szwecji.
Środa
24.04.2013
InPost chce podbić Wielką Brytanię. Nie zapomina jednak o krajowym rynku.
 

Grupa Integer.pl, w skład której wchodzi niezależny operator pocztowy InPost, doświadcza zjawiska „apetytu rosnącego w miarę jedzenia”. Niedawno jeszcze świętowała częściowe zakończenie monopolu Poczty Polskiej na usługi pocztowe. Teraz deklaruje szeroko zakrojone plany rozwoju za granicą. Celem zagranicznej ofensywy ma być Wielka Brytania, orężem – Paczkomaty.

Spółka kierowana przez Rafała Brzoskę chce wykorzystać fakt, że na wyspach brytyjskich rozwija się jeden z trzech największych na świecie i największy w Europie rynek e-commerce. Handel elektroniczny wymaga sprawnie zorganizowanego systemu dostaw, a Paczkomaty, z których klienci mogą samodzielnie odbierać zamówione towary, stanowią duże usprawnienie. Do końca roku w Wielkiej Brytanii ma pojawić się aż 2 tys. Paczkomatów. Obecnie jest ich 200.

- Potencjał brytyjskiego rynku e-commerce jest niemal 14-krotnie większy niż w Polsce. Nie ma w Europie drugiego takiego kraju, w którym w tak dynamicznym tempie rozwija się sprzedaż online, a co za tym idzie – konieczność zapewnienia profesjonalnej obsługi logistycznej. Do wejścia z Paczkomatami na brytyjski rynek e-commerce przygotowywaliśmy się pod względem operacyjnym ponad rok. Projekt ten wymagał od nas nie tylko stworzenia dedykowanego zespołu sprzedażowego, który działa na lokalnym rynku, ale też zintegrowania Paczkomatów z platformami sprzedażowymi dostępnymi w UK. Koszty związane z wejściem do Wielkiej Brytanii szacujemy na 45 mln euro, ale zakładamy, że już po trzech latach wpływy z brytyjskiego rynku będą stanowiły nawet 25% naszych przychodów – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

W Polsce InPost rozwija zarówno sieć Paczkomatów, jak i tradycyjnych punktów obsługi klienta. Tych pierwszych jest już 700, rozlokowanych w ponad 200 miastach. Do końca roku ma ich być ponad tysiąc. Do tej pory ma też działać łącznie 2,6 tys. punktów obsługi klienta – znaczna część zarządzana będzie przez franczyzobiorców. Uruchomienie takiej placówki może kosztować od 1 do 10 tys. zł, w zależności od jej wielkości i lokalizacji.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

GPS dla emeryta

Trochę mnie to przeraża...

3 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Punkt przesyłek kurierskich

Nie tylko firma kurierska jest ważna ale też to jak zabezpieczymy towar. Warto zainwestować w wysokiej jakości opakowania czy też folię bąbelkową. Sam zaopatruje się w...

84 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Myjnia samochodowa: Jak umyjesz, tak zarobisz

Myjnie bezdotykowe to w sumie całkiem dobry pomysł na biznes. Odpadają koszta zatrudniania pracowników, nie ma opcji, że uszkodzą oni klientowi auto w trakcie mycia,...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach

Jeśli potrzeba wynająć autobus to z kolei uderzajcie do http://www.przewozyzacharski.pl/ z Polic. Autokary od nich są w dobrym stanie technicznym, dobrze wyposażone (maja...

44 wypowiedzi
ostatnia 19.05.2018
Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach

Do tej pory z oferty wynajmu samochodu skorzystałem tylko raz i było to w Rzeszowie. Jako nowy klient zapłaciłem za wypożyczenie pojazdu z rabatem, który mnie ucieszył....

44 wypowiedzi
ostatnia 17.05.2018
GPS dla emeryta

Jeśli ktoś szuka skutecznego systemu GPS personalnego to zdecydowanie polecam rozwiązania z artykułu http://sklep.hertzsystems.com/lokalizator-gps-dla-dziecka

3 wypowiedzi
ostatnia 17.05.2018
Samochodowa myjnia parowa, autokosmetyka

Sprawdź sobie ofertę http://www.inwestujwmyjnie.pl mają tam całkiem ciekawą ofertę sprzedaży właśnie myjek parowych i innych takich artykułów. Podejrzewam, że bez...

72 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Samochodowa myjnia parowa, autokosmetyka

O tak, mycie parą w dzisiejszych czasach jest bardzo popularne. Bardzo dużo ludzi jest zainteresowanych tym tematem. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się również...

72 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018