Meritum Bank swoją sieć sprzedaży opiera głównie o placówki partnerskie, dlatego w całej sieci liczącej 156 placówek tych partnerskich jest aż 140.
Wtorek
07.05.2013
Placówka partnerska Meritum Banku staje się rentowna po ok. roku działalności. W 2013 roku bank planuje rozszerzyć istniejącą sieć sprzedaży o 20 nowych placówek.
 

W tym roku Bank planuje otworzyć 20 kolejnych placówek partnerskich, m.in. w Gdańsku, Radomiu, Polkowicach, Rumi i Włocławku. Optymalną lokalizacją są centra miast zamieszkiwanych przez minimum 50 tys. mieszkańców. Koszt uruchomienia placówki partnerskiej wynosi ok 1 tys. zł za m2 sali sprzedaży. Meritum Bank wymaga jednolitego standardu dotyczącego oznakowania placówki, umeblowania, systemu kontroli ruchu i reklamy wizualnej na monitorze LCD. Centrala posiada umowy z wieloma dostawcami, którzy proponują atrakcyjne ceny elementów wyposażenia.

- Jesteśmy jednym z nielicznych banków, który obecnie planuje rozwój sieci partnerskiej – mówi Grzegorz Karmowski, kierownik ds. rozwoju placówek partnerskich Meritum Bank. – Z analizy prezentowanych przez banki strategii, widać, że stawiają one na rozwój alternatywnych wobec placówek kanałów sprzedaży, począwszy od sprzedaży ratalnej, poprzez oferowanie prostych produktów przez internet, aż po aplikacje mobilne. Wszystkie te zmiany w długoterminowej perspektywie będą wpływać na rolę pośredników finansowych i partnerów, którzy będą musieli modyfikować swoje usługi w kierunku roli doradców kompleksowo zajmujących się potrzebami klientów, a nie sprzedawców określonych produktów.

W ramach pakietu franczyzowego Meritum Bank oferuje szkolenia, opiekę regionalnego przedstawiciela, materiały reklamowe, w tym wyklejenie witryny. Oprócz inwestycji w lokal partner powinien dysponować środkami finansowymi umożliwiającymi funkcjonowanie placówki przez pierwsze miesiące działalności. Placówka partnerska banku staje się rentowna zwykle po 12 miesiącach, a jeśli uda się to wcześniej mówimy o sukcesie. Najlepsi partnerzy rentowność osiągają już po miesiącu prowadzenia działalności.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz