Immofinanz Group, właściciel Stop.Shop, może stanowić w przyszłości konkurencję dla polskiego konceptu pasaży handlowych Czerwona Torebka. Na razie jednak w Polsce działa tylko jeden Stop.Shop, a Czerwonych Torebek jest ponad 50.
Wtorek
14.05.2013
Austriacki koncept handlowy Stop.Shop planuje ofensywę w Polsce.
 

Pierwsze centrum handlowe pod szyldem Stop.Shop powstało w 2008 roku w Legnicy. Na liczącej ponad 7 tys. m2 swoje placówki mają dziś m.in. takie sieci, jak Avans, Kakadu czy Abra. Koncept Stop.Shop ma być parkiem handlowym oferującym najem powierzchni m.in. przedsiębiorcom, którzy poszukują lokalu na własny na biznes na licencji.

- Mamy już nieruchomości pod trzy nowe projekty, najnowszy będzie zlokalizowany w Mławie. Obecnie pracujemy nad pozyskaniem nowych działek, aby rozwijać ten segment. Prowadzimy rozmowy dotyczące 5-6 nowych lokalizacji – mówił Eduard Zehetner, prezes Immofinanz Group, do której należy marka Stop.Shop.

Deklaracja padła podczas konferencji zorganizowanej z okazji debiutu spółki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wejście firmy na warszawski rynek ma potwierdzić zainteresowanie Immofinanz Europą Środkową i Wschodnią.

- W tej chwili zarabiamy znacznie więcej w Europie Wschodniej, niż na Zachodzie. Wielu przedsiębiorców przeoczyło fakt, że ten region wciąż rozwija się znacznie szybciej niż Zachodnia Europa, a wiele krajów ma tutaj znacznie niższe wskaźniki zadłużenia – komplementuje nasz region Zehetner na portalu property-magazine.eu.

Koncept Stop.Shop bardzo przypomina biznesową ideę, jaką od niedawna rozwija na naszym rynku Mariusz Świtalski za pośrednictwem pasażów handlowych Czerwona Torebka. To również platforma handlowa, której celem jest pozyskiwanie najemców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, działających przede wszystkim na licencji franczyzowej. Na koniec marca pasaży handlowych było 55, a do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 114.

- W trakcie realizacji, na różnym etapie zaawansowania, jest obecnie kolejnych 29 obiektów. W przygotowaniu do rozpoczęcia inwestycji jest natomiast 195 lokalizacji. Zrealizowanie jednej inwestycji zajmuje średnio około sześciu miesięcy – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes Czerwonej Torebki.

Jeśli Immofinanz dotrzyma słowa i przyspieszy ekspansję w Polsce, to w najbliższych latach możemy obserwować zmianę krajobrazu na rynku handlowym. Dotyczy to zwłaszcza branży spożywczej – sklepy franczyzowe mogą otrzymać silny argument w walce z dyskontami i marketami.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.