W kwietniu sklepy z logo Carrefour Express i Globi zostały otwarte w 9 województwach, zarówno w małych miejscowościach jak m.in. Dobrzykowice (woj. dolnośląskie), czy Lipce Reymontowskie (woj. łódzkie), jak i w dużych miastach takich jak Warszawa, Lublin i Kraków.
Poniedziałek
13.05.2013
Należące do Carrefoura supermarkety Globi wracają na rynek po dłuższej nieobecności.
 

W marcu Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska, zapowiadał rozwój sieci sklepów spożywczych Globi. Dzisiaj działa ich ok. 60, chociaż przez kilka lat cicho było o marce. W lutym ubiegłego roku firma Carrefour Polska po kilkuletniej przerwie otworzyła pierwszy sklep franczyzowy z logo Globi w Zdunach (woj. łódzkie). Historia marki zaczyna się w drugiej połowie lat 90. W 2000 roku sieć została przejęta przez Carrefour Polska.
- W latach poprzednich marka Globi zarezerwowana była dla supermarketów należących do Carrefour Polska. Analizując zmiany na rynku małych sklepów spożywczych i rozmawiając z obecnymi oraz potencjalnymi franczyzobiorcami, eksperci Carrefour Polska, wykazali potrzebę wypracowania jeszcze jednego konceptu handlowego dla sklepów, które ze względu na powierzchnię lub lokalizację nie mogą działać pod szyldem Carrefour Express - wyjaśnia Maria Cieślikowska, dyrektor komunikacji i PR Carrefour Polska.

Koncepty franczyzowe Carrefour dostosowane są do specyfiki lokalnego rynku. Przed przystąpieniem sklepu do sieci franczyzowej eksperci sprawdzają sytuację każdej placówki i na podstawie wyników opracowują indywidualną propozycję współpracy, optymalną zarówno dla partnera franczyzowego, jak i Carrefour. Koncept franczyzowy Globi przewidziany jest głównie dla małych miast i terenów wiejskich, jednak Carrefour nie stosuje ścisłego kryterium liczby mieszkańców. Każdy projekt badany jest indywidualnie. Powierzchnia sklepu podejmującego przystępującego do sieci nie powinna przekraczać 100 m2. Koncept przewiduje ok. 3,8 tys. produktów asortymentowych. Franczyzobiorca Globi jest zobowiązany do uiszczania miesięcznej ryczałtowej opłaty licencyjnej.

(dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.