19.05.2013

Żywność z certyfikatem

Partnerzy Certified E-Friendly Food zarabiają na uświadamianiu klientów. Czeska firma rozpoczęła rekrutację franczyzobiorców.

Firma Certified E-Friendly Food zajmuje się przyznawaniem certyfikatów żywności sprzedawanej głównie w sieciach handlowych. O certyfikat mogą się ubiegać producenci, dystrybutorzy, sieci sklepów oraz pojedynczy przedsiębiorcy, ale w ostatnim przypadku zyski będą najmniejsze. Za przyznanie certyfikatu jednemu produktowi spożywczemu franczyzobiorca zarabia 315 euro. Wybrane losowo produkty przechodzą badanie w laboratorium. Jego koszt wynosi ok. 60 euro. Franczyzodawca przewiduje, że w pierwszym roku działalności partner jest w stanie sprzedać 100 certyfikatów, w drugim roku 500, a w trzecim nawet tysiąc. Rosnąca liczba wynika m.in. z faktu przedłużania certyfikatu na kolejne lata.
- Z naszego doświadczenie wynika, że producenci i właściciele sieci handlowych w 99 proc. przypadków wykupują certyfikat na kolejny rok. Przypadki rezygnacji dotyczą głównie produktów, które po prostu znikają z asortymentu sklepów – twierdzi Jitka Palatová, menedżer odpowiedzialna za rozwój sieci CEFF.

Kobieta na zakupach w sklepie Fot. Certified E-Friendly Food

Franczyzobiorcy Certified E-Friendly Food przechodzą szkolenie, na którym dowiadują się w jaki sposób pozyskiwać klientów.

Franczyzodawca przekazuje partnerom wiedzę na temat składników artykułów spożywczych, które korzystnie wpływają na zdrowie konsumentów. Franczyzobiorcy mogą także promować certyfikowane produkt na stronie internetowej udostępnianej przez centralę CEFF. Głównym narzędziem przynoszącym zyski przedsiębiorcom jest możliwość używania logo CEFF potwierdzające skład zdrowej żywności. Aby robić to we właściwy sposób i z zyskiem partner przechodzi szkolenie. Całkowita inwestycja w biznes wynosi 4 tys. euro, z czego 3 tys. euro to wartość licencji franczyzowej.

Wymagania stawiane franczyzobiorcom Certified E-Friendly Food to doświadczenie w biznesie, w którym miał miejsce bezpośredni kontakt z klientem. Ponadto konieczna jest, ze względu na międzynarodowy charakter firmy, znajomość języka angielskiego oraz umiejętność zarządzania stroną internetową. Partner powinien także dysponować biurem wyposażonym w sprzęt komputerowy oraz własnym samochodem.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0