Ziebart znalazł masterfranczyzobiorcę

Ziebart oferuje usługi zabezpieczania wyglądu samochodów - od ochrony karoserii, poprzez konserwację tapicerki, po ochronę szyb.
Czwartek
16.05.2013
Została nim spółka wykonująca instalacje gazowe. Pierwszy salon autokosmetyki powstanie w Poznaniu.
 

Ziebart to międzynarodowa marka specjalizująca się w produkcji profesjonalnych akcesoriów samochodowych i usługach poprawiających wygląd auta. Choć amerykańska centrala sieci nie spodziewała się, że jej strategicznym partnerem w Polsce zostanie spółka zupełnie spoza rynku motoryzacyjnego, właśnie tak się stało. W 2012 roku do doradcy biznesowego Bartosza Liszkowskiego zgłosiła się koszalińska spółka Specjalistyczne Usługi Gazownicze Gaz Serwis. Konsultant otrzymał zadanie: znaleźć sposób na zdywersyfikowanie działalności firmy.

- Od początku w mojej głowie pojawił się pomysł związany z franczyzą. W katalogu franczyz na portalu Franchising.pl znalazłem ofertę marki Ziebart, oferującej usługi zabezpieczania wyglądu samochodów. To oferta skierowana głównie do właścicieli samochodów klasy premium. Miałem świadomość, że ten wycinek rynku motoryzacyjnego najmniej ucierpiał w kryzysie i uznałem, że to może być strzał w dziesiątkę – wspomina Bartosz Liszkowski.

Rozmowy rozpoczęły się we wrześniu, a już w listopadzie obie strony przystały na współpracę. Gaz Serwis powołał spółkę celową o nazwie Forauto, której został większościowym udziałowcem i której powierzono nadzór nad rozwojem sieci. Na jej czele stanął Bartosz Liszkowski.

- Centrali Ziebart wcale nie przeszkadzało, że Gaz Service działał wcześniej w zupełnie innej branży. Widocznie uznali, że będzie nas łatwiej nauczyć ich biznesu, jeśli nie będziemy „skażeni” własnym doświadczeniem – żartuje Liszkowski.

20 maja ma ruszyć pierwsza placówka własna Ziebart. Lokal powstaje w Poznaniu.

- Na razie nie chcemy mówić o szczegółach dotyczących warunków inwestycji i opłatach franczyzowych. Zależy nam, by nasza placówka własna popracowała na tyle długo, byśmy mogli zweryfikować własny biznes plan i móc nakreślić franczyzobiorcom możliwości finansowe tego biznesu – tłumaczy Liszkowski.

Przyznaje jednak, że koszt inwestycji w biznes spod znaku Ziebart może wymagać kwoty ok. 0,5 mln zł. Punkty Ziebart będą powstawać w dużym miastach – jeden ma odpowiadać terytorium zamieszkałemu przez 300 tys. mieszkańców.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Gdyby trzeba było podjechać na przegląd klimatyzacji w samochodzie, to w Warszawie kierujcie się do www.perfectclima.pl - kolejek niema za bardzo, szybo się uwijają, a...

50 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2018
Zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą

Jakie metody polecacie? Jakie są skuteczne?

1 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2018
Warsztat lakierniczy w stolicy

Z dobrym mechanikiem to jest jak z dobrym lekarzem – ze świecą szukać, także myślę, że na dobry warsztat lakierniczy zawsze znajdzie się miejsce, choć muszę...

13 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2018
Małe firmy transportowe

Te małe stacje to jest fajna sprawa. _______________________ Praca licencjacka z pedagogiki

61 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Małe firmy transportowe

Może ktoś z Was będzie zainteresowany zakupem kabli czy przewodów połączeniowych? Firma http://mciproduction.pl/kable-na-zamowienie/ sprzedaje kable na zamówienie, mogą...

61 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Ja z kolegą prowadzę http://pomocdrogowaszczecin.com.pl/

50 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2018
Małe firmy transportowe

Zawsze można wziąć kredyt w banku. Kulczyk tak robił. ____________________ Marketing narracyjny - Storytelling

61 wypowiedzi
ostatnia 30.04.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

Branża TSL rozwija się w Polsce najlepiej. Tam jest dobra praca i wynagrodzenie. _____________________ Prace licencjackie z Marketingu

44 wypowiedzi
ostatnia 30.04.2018