Biurowy wyścig
Coworking to w Polsce wciąż nowatorskie rozwiązanie. Polega na współdzieleniu powierzchni biurowej z innymi przedsiębiorcami i freelancerami. Właściciele biur coworkingowych, oprócz najmu powierzchni, świadczą także dodatkowe usługi, na przykład pomagają im w księgowości, a także doradzają, prowadząc działalność podobną do inkubatorów przedsiębiorczości.
Pierwsza placówka własna spółki Copoint powstała w roku 2010, w jednej z willi na warszawskim Mokotowie. Niedawno spółka postanowiła rozwijać się we franczyzie, a poszukiwania partnerów szybko przyniosły zamierzony skutek. 1 maja dwoje niezależnych przedsiębiorców otworzyło biuro pod szyldem Copoint. A franczyzodawca ogłosił, że to pierwsza tego typu placówka franczyzowa w Polsce.
Trudno jednak jednoznacznie przyznać mu rację. Tego samego dnia bowiem swoje pierwsze franczyzowe biuro otworzył Cowork.
- Nasz franczyzobiorca uruchomił placówkę w Warszawie, na Saskiej Kępie – mówi Wojciech Krzemień, franczyzodawca Cowork.
W jego sieci, podobnie jak w systemie Copoint, oprócz partnerskiego punktu działa też jedna placówka własna. Jednym punktem dysponuje też sieć Coworking & Conference Studio. Jej franczyzodawczyni przyznaje, że prowadzi zaawansowane rozmowy z dwoma kandydatami.
- Mam jednak wrażenie, że pozyskiwanie partnerów dla konceptów z tej branży postępuje dość wolno – przyznaje Karolina Rudnicka, kierownik ds. rozwoju franczyzy ze Studia Kreatywnej Współpracy, właściciela marki Coworking & Conference Studio. – Z drugiej strony zdarzali się już przedsiębiorcy, którym w branży się nie powiodło. Wiele osób myśli, że to prosty i łatwy biznes, bo wystarczy znaleźć najemców. Tymczasem prowadzenie własnego centrum coworkingowego wymaga sporo pracy.
Ciąg dalszy sprawy - Cowork wprowadził w błąd, nie ma franczyzy
Po publikacji artykułu do redakcji zgłosili się przedstawiciele sieci Copoint, zapewniając, że przed podaniem informacji zbadali rynek i mają pewność, że ich punkt jest pierwszym biurem coworokingowym we franczyzie. Po ponownym zasięgnięciu informacji w sieci Cowork okazało się, że jej franczyzodawca wprowadził redakcję w błąd. Takie wyjaśnienie przesłał nam 24 maja 2013 roku:
- Podczas naszej rozmowy w pierwszej połowie maja gdzie potwierdziłem franczyzę na Saskiej Kępie, CoWork nie mógł oficjalnie podzielić się informacją, że placówka przy Przymierza 6 nie jest placówką franczyzową. Pierwotnie taka była idea, jednak faktycznie w ostatnich tygodniach zostały przeprowadzone zaawansowane rozmowy z partnerem, których efektem było wypracowanie współpracy na specjalnej zasadzie partnerstwa biznesowego. Finalnie placówka nie jest franczyzowa, jednak w dniu rozmowy nie mogłem przekazać takiej informacji, stąd pojawiło się nieporozumienie w komunikacji - napisał Wojciech Krzemień.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Sieć oferująca m.in. zarządzanie przesyłkami chce mocniej wejść na rynek małych i średnich firm, a potem także dużych spółek.
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.