23.05.2013

Kanapki ze Śląska

Bary z sandwichami pod logo Canappka sprawdziły się w Poznaniu. Czy z Wrocławiem będzie podobnie?

Canappka to sieć barów serwujących, jak sama nazwa wskazuje, kilka rodzajów kanapek. Od 2008 roku z oferty śniadaniowej i lunchowej mogli skorzystać mieszkańcy Poznania, a od ubiegłego roku także Wrocławia. W pierwszym z tych miast sieć prowadzi cztery lokale, w drugim właśnie otworzyła placówkę numer dwa.

Kanapka i kawa serwowane w sieci Canappka

Do sprawnej obsługi baru potrzebne są dwie osoby pracujące na barze oraz dwóch kucharzy, którzy pracują na zmiany.

- Na wybór Wrocławia wpłynęło kilka czynników - mówi Łukasz Borek, dyrektor zarządzający KCI Gastronomy, operatorze sieci. – To miasto o liczbie mieszkańców i powierzchni zbliżonej do Poznania. Wiemy jak robić biznes w tej wielkości mieście i jak osiągnąć tam dobre wyniki.

Właściciele Canappki do końca przyszłego roku planują otwarcie w Poznaniu i Wrocławiu od czterech do pięciu lokali własnych oraz trzy, cztery franczyzowe. By zostać partnerem sieci trzeba dysponować lokalem o powierzchni min. 80 m2 usytuowanym w mieście liczącym powyżej 200 tys. mieszkańców. Kapitał wymagany na rozpoczęcie działalności pod szyldem sandwich baru to 150 tys. zł.

Za przystąpienie sieci pobierana jest opłata wstępna w wysokości 20 tys. zł. Z comiesięcznych obrotów franczyzobiorca musi przeznaczyć 2 proc. na cele marketingowe oraz 4 proc. tytułem opłaty bieżącej. W zamian franczyzobiorca może liczyć na wsparcie w przygotowaniu i adaptacji lokalu, pomocny system komputerowy, bazę receptur i kontaktów do dostawców, szkolenie personelu oraz stronę internetowa. Prowadzenie działalności partnera franczyzodawca wspiera także comiesięcznymi akcjami marketingowymi dla całej sieci.

- Stawiamy na marketing bezpośredni, zarówno w lokalu, jaki i jego okolicach. Prowadzimy m.in. program lojalnościowy w postaci magnetycznych kart stałego klienta upoważniających do pięcioprocentowego rabatu – dodaje Łukasz Borek. – W przypadku otwarcia nowego lokalu przygotowujemy promocje cenowe, degustacje oraz kampanię reklamową w mediach.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora