Franczyza to jedyna szansa
Carlos Saraiva, członek zarządu Grupy Eurocash, prezes Eurocash Franczyza
Przed przejęciem fotela szefa Eurocash Franczyzy był pan prezesem Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Jakie spostrzeżenia ma pan na temat polskiego rynku spożywczego?
Polski rynek z dnia na dzień staje się coraz bardziej konkurencyjny. Konsumenci nie chcą już tracić czasu na zakupy w hipermarkecie, coraz częściej wybierają sklep blisko domu. Mimo tego w dzisiejszych czasach funkcjonowanie niezależnych, tradycyjnych sklepów jest bardzo utrudnione, a czasem nawet niemożliwe. Dlatego zwiększa się "usieciowienie" handlu. Właściciele niezależnych, tradycyjnych sklepów potrzebują wsparcia solidnego i wiarygodnego partnera, z którym nie tylko można przetrwać, ale i wygrać na rynku. Właściciel pojedynczego sklepu nie wynegocjuje z dostawcami najlepszych cen, ponieważ ma za małą siłę zakupową. My stawiamy na integrację hurtu z detalem i oferujemy franczyzobiorcom Delikatesów Centrum serwis na najwyższym poziomie – logistykę, marketing, szkolenia, wsparcie w terenie, dostęp do wiedzy rynkowej oraz siłę negocjacyjną grupy. Dla mnie najważniejsze jest to, by właściciel sklepu zajmował się na co dzień budowaniem relacji z klientem. My dostarczamy resztę. Polski konsument jest w czasach konkurencji bystrym klientem: lubi mieć wybór, jest spostrzegawczy i analizuje oferty. Dlatego rolą współczesnego handlu tradycyjnego jest dostosowywanie się do potrzeb klientów, które bardzo dynamicznie się zmieniają.
Jakie konkretne zadania stawia pan sobie na nowym stanowisku?
Moim celem jest zwiększanie konkurencyjności niezależnych sklepów detalicznych poprzez zwiększenie ekspansji Delikatesów Centrum oraz zapewnienie naszym franczyzobiorcom jak najlepszych warunków i jeszcze lepszej rentowności biznesu.
Które z marek należących do Grupy Dystrybucyjnej Tradis uznaje pan za najważniejsze, a co do których przyszłości w grupie ma pan wątpliwości? Czy obecnie portfolio sieci jest optymalne, czy można spodziewać się korekt?
Obecnie pracujemy nad optymalizacją zasobów Grupy po przyłączeniu Tradisu do Grupy Eurocash. Optymalizacja zarówno kosztów jak i serwisu w ramach grupy pozwoli na efektywniejszą pracę i zapewnienie jeszcze większej konkurencyjności naszych sklepów. Pracujemy nad tym.
Rynek FMCG w Polsce to w istocie poligon walki supermarketów, dyskontów i niewielkich sklepów spożywczych. Eurocash stoi po stronie tych ostatnich. Którą grupę uznaje pan za większe zagrożenie dla małych sklepów – supermarkety czy dyskonty? Kto jest najtrudniejszym przeciwnikiem?
Naszym największym konkurentem są dyskonty. Dlatego też największą wartością dla nas jest zapewnienie konsumentowi Delikatesów Centrum szerokiego wyboru produktów: zarówno markowych jak i regionalnych, produktów świeżych oraz najwyższej jakości serwisu. To zdecydowanie wyróżnia nas od konkurencji. Lojalność i przywiązanie naszych klientów to sukces naszych franczyzobiorców, dlatego też to właśnie konsument i jego potrzeby są dla nas najważniejsze. Bardzo dobrze rozumieją to również nasi franczyzobiorcy.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....