Placówki BZ WBK Partner osiągają rentowność po ok. 6-8 miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Wtorek
28.05.2013
Rozbudowana oferta banku pozwoliła partnerom na przekroczenie zakładanych planów sprzedażowych.
 

BZ WBK zwiększył sprzedaż niektórych produktów bankowych o ponad 100 proc. Dzięki wsparciu franczyzodawcy sieć partnerska generuje coraz większą część przychodów całego banku. Najwięcej, bo aż o 205 proc. skoczyła sprzedaż tzw. limitów w koncie (odnawialna linia kredytowa na rachunku bankowym). Następne w kolejności pod względem popularności są kredyty dla firm – wzrost sprzedaży o 180 proc., kredyty gotówkowe – 90 proc. oraz konta i karty kredytowe – 40 proc. Dane pochodzą z pierwszego kwartału 2013 roku i odnoszą się do analogicznego okresu 2012 roku.

– Wciąż istnieje popyt na kredyty. Staramy się to wykorzystać udostępniając partnerom atrakcyjną ofertę oraz szkolenia za sprzedaży i obsługi klientów. Dużą pomocą są również ogólnopolskie kampanie reklamowe, wsparcie lokalnych działań marketingowych oraz pomoc ze strony menedżerów regionalnych – mówi Kamil Polikowski, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK Partner.

Polikowski chwali partnerów za elastyczne podejście do klienta, umiejętność przywiązywania go do siebie na stałe oraz sprawne wyczuwanie potrzeb rynkowych. – Wsparcie banku oraz kreatywność i zaangażowanie licencjobiorców sprawiają, że sieć BZ WBK Partner utrzymuje dynamiczny rozwój. Rosnąca sprzedaż korzystnie wpływa na wynagrodzenie partnerów. Wartość faktur w pierwszym kwartale 2013 roku wzrosła o 30 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Największa wyniosła ponad 70 tys. zł. Co miesiąc partnerzy realizują prawie 150 proc. wyznaczonego planu – mówi Kamil Polikowski.

Aktualnie w całej Polsce funkcjonuje 106 placówek partnerskich i 998 własnych oddziałów bankowych. Koszt inwestycji w dwustanowiskowy punkt wynosi ok. 25 tys. zł. Na celowniku banku jest jeszcze ponad 90 miast. Bank partycypuje w kosztach uruchomienia i dostarcza do placówki oznakowanie zewnętrzne (kasetony semafory), materiały reklamowe (ulotki, plakaty) stojaki na ulotki i ramy na plakaty.

(mk)


doradca we franczyzie