01.06.2013

Wychodzą z cienia

Ubrania Blue Shadow są projektowane i produkowane w Polsce. Firma rozpoczyna rozwój we franczyzie.

Właścicielki firmy Blue Shadow, siostry Sara i Roma Barna, postawiły na rodzimych projektantów i producentów, bo ubrania sprowadzane z zagranicy nie były w stanie sprostać ich poczuciu jakości i stylu. Powodzenie pierwszej autorskiej kolekcji skłoniło właścicielki do poszerzenia produkcji i uruchomienia sprzedaży hurtowej. Na tę chwilę odzież dla kobiet Blue Shadow jest dostępna w trzech kanałach dystrybucji: hurtowym, elektronicznym oraz tradycyjnym - poprzez sieć sklepów detalicznych. Kolejnym krokiem na drodze rozwoju firmy ma być wzmocnienie eksportu oraz sieci sklepów partnerskich.

Sukienka z kolekcji Blue Shadow. Fot. Blue Shadow

Kolekcje ubrań Blue Shadow są owocem współpracy działu kreatywnego na czele z założycielkami firmy Sarą i Romą Barna z łódzkimi szwalniami.

– Konsumenci dostrzegają mankamenty robienia zakupów w popularnych sieciówkach, gdzie nie mogą się ubrać osoby noszące duże rozmiary czy osoby dojrzałe, a w sklepach panuje nieustanny tłok i pośpiech. Postanowiłyśmy wykorzystać niszę, jaka powstała na rynku i stworzyć sklep, który łączy różnorodną ofertę dobrej jakości markowych ubrań wyprodukowanych w Polsce z indywidualnym podejściem do klienta – wyjaśnia Joanna Wilk, specjalista ds. wizerunku Blue Shadow.

Sieć Blue Shadow liczy 18 sklepów, w tym 5 partnerskie i 8 współpracujących. Plany rozwojowe zakładają, że do końca roku przybędzie 25 placówek. Firma zapewnia partnerom wsparcie merytoryczne w stworzeniu wystroju sklepu oraz dostosowaniu powierzchni do standardów ekspozycyjnych sieci. Partner nie ponosi żadnych kosztów przystąpienia do sieci ani funkcjonowania w niej, musi jedynie kupić ubrania marki Blue Shadow. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom wyłączność terytorialną w miastach do 30 tys. mieszkańców. Właścicielki Blue Shadow chcą, żeby ich marka pojawiła się również w sklepach multibrandowych, nie wprowadzają też ograniczeń dotyczących wielkości miasta, w jakim może pojawić się sklep ich sieci.

(mak)