Na razie funkcjonuje jeden Klub Domówka - we Wrocławiu. Druga placówka własna oraz pierwsza franczyzowa są w trakcie budowy. Konkurencją dla Domówki są franczyzowe kluby Carpe Diem.
Wtorek
04.06.2013
Do tej pory dostępna była jedna oferta klubu we franczyzie. Z drugą dołącza Klub Domówka.
 

Klub Domówka, należący do spółki Kluby Muzyczne, powstał dwa lata temu. Właściciel zarządza już pięcioma tego typu lokalami działającymi pod różnymi markami, a także restauracją i hotelem. Koncept klubów okazał się na tyle popularny, że jego właściciele zdecydowali się przygotować ofertę franczyzową.

- Po dwóch latach prowadzenia klubu Domówka we Wrocławiu jesteśmy pewni, że jej popularność to nie przypadek – mówi Grzegorz Kurek, dyrektor zarządzający Klubami Muzycznymi. - Wszystko to wynik naszego 15-letniego doświadczenia i najwartościowszych pomysłów jakie stworzyliśmy przez te lata. Udało nam się, dlatego począwszy od dnia otwarcia, klub pęka w szwach.

Pierwsze zapytania o otwarcie kolejnych placówek franczyzodawca otrzymał od samych klubowiczów, którzy docierali do Wrocławia na imprezę z okolicznych miejscowości. Przyznaje również, że zwlekał z decyzją pozyskania franczyzobiorców, ale ostatecznie doszedł do wniosku, że franczyza jest najlepszym narzędziem do rozwoju firmy.

Franczyzowych klubów muzycznych w Polsce jest obecnie siedem. Wszystkie działają w sieci Carpe Diem, która jako jedyny klub do tej pory, oferował firmową licencję. Właściciele tego typu działalności bardzo rzadko decydują się na sprzedaż konceptu, stawiając na unikalność lokalu.

- Domówka na pewno jest powtarzalna jeżeli chodzi o wystrój i klimat wnętrza. Aranżacja została stworzona przez jednych z najbardziej utalentowanych projektantów młodego pokolenia, którzy będą mieli także za zadanie zaprojektować Domówkę w innych miastach Polski – dodaje Grzegorz Kurek. - Ważne akcenty zostaną zachowane tak, aby nie było problemu z rozpoznaniem, że jest lokal naszej sieci.

Potencjalny franczyzobiorca Klubu Domówka musi dysponować lokalem o powierzchni 300–500 m2, zlokalizowanym blisko centrum miasta. Wysokość inwestycji jest zależna od obecnego stanu placówki, jednak minimalna kwota to 300 tys. zł. Franczyzodawca poszukuje partnerów na terenie całego kraju.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz