Czy pierogi wezmą odwet na hamburgerach?
Jak podaje Nowy Rynek przygotowanie projektu Leśnego Runa trwa od 1999 roku. Jego pomysłodawcą jest Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART). Pierwszy obiekt, tzw. modelowy, działa od września ubiegłego roku. Kolejne powstaną już niedługo, w maju otwarty zostanie lokal w centrum Warszawy, kolejne mają powstawać przy stacjach sieci Orlenu.
- Planujemy, że w ciągu dwóch lat otworzymy 20-30 obiektów Leśnego Runa – mówi dyrektor generalny PART, Sylwester Próchniewski. – Zależy nam przede wszystkim na działających już barach i karczmach, które niewielkim kosztem mogłyby dostosować się do naszych wymogów. Współpraca ta byłaby oparta na wykupie licencji. Koszt to około 50-100 tysięcy złotych. Kolejne 200-300 tysięcy potrzebne jest do przygotowania obiektu, aranżacji wnętrz, zaopatrzenia w firmowe zestawy. Zapewnia także, że wszystko przygotowywane jest w najdrobniejszych szczegółach.
Podstawą rozpoczęcia procesów operacyjnych będzie umowa frenchisingowa określająca główne obowiązki biorcy i dawcy. Szacunkowo zwrot poniesionych nakładów dla pojedynczego obiektu powinien nastąpić w ciągi 18-24 miesięcy.
Jakie są podstawowe założenia projektu? Myślą przewodnią jest naturalność. Przejawia się to zarówno w wystroju lokali: drewniane stoły i fotele, kominek, drewniane belki wspierające sufit, pęki czosnku i ziół ozdabiające wnętrze, jak i w oferowanym menu, w którym umieszczono najpopularniejsze dania polskiej kuchni. Wszystkie specjały podawane są na solidnej porcelanowej zastawie, nie ma mowy o żadnych plastikach- koncepcja naturalności ma być realizowana konsekwentnie. Głównym hasłem jest „Przyprawione Naturą”. Bardzo sympatyczne wydaje się logo, na którym widnieje mały jeżyk. Ozdabia on m.in. wszystkie elementy zastawy. Czy to sympatyczne zwierzątko ma szansę zrobić karierę?
- Pomysł w gastronomii to nie wszystko - mówi Krzysztof Kłapa, szef PR w Mcdonald`s. Zapewnia także, iż choć każdą konkurencję traktują poważnie, nie czują się zagrożeni. W podobny sposób wypowiada się rzecznik prasowy American Restaurants, Małgorzata Hamera - Jesteśmy gotowi stanąć do walki i podjąć wyzwanie – mówi. Zwraca też uwagę, że każdy nowy gracz na rynku oznacza podniesienie standardów obsługi i jakości. Trzeba przyznać, że Leśne Runo zamierza postawić poprzeczkę dość wysoko. Pomimo imponującego zestawu dań serwowanego w miłej oprawie , konkurencyjnych - jak się wydaje cen – 12-15 złotych to wystarczająca suma żeby wyjść z lokalu usatysfakcjonowanym, zachowana została formuła fast food. Czas oczekiwania na potrawy wynosi około 5-7 minut. Dodatkowym atutem, zdaniem dyrektora PART, może okazać się swojskość sieci – Proponujemy konsumentom polską kuchnię w polskiej sieci - mówi Sylwester Próchniewski. Liczy na to, że zagraniczne sieci typu Mc Donald`s czy KFC przestaną być jedynymi obiektami, które w świadomości konsumentów stanowią gwarancję powtarzalności i sprawdzonej jakości. Czy tak się stanie? Czy nastąpi powrót do zapomnianych pierogów, barszczy, pieczeni, gulaszy i gołąbków? O tym zdecydują przede wszystkim klienci, ale istotne wydają się także zapał i wytrwałość projektodawców.
Więcej: Nowy Rynek, marzec 2002, str. 7
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– Nasza strategia na lata 2024-26 zakłada zwiększenie liczby otwieranych restauracji. Większość z nich będzie franczyzowa – mówi Marek Mikusek z McDonald’s Polska.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Patrycja Niedźwiecki prowadzi z mężem już trzy restauracje pod złotymi łukami. Jak wygląda franczyza Maka „od kuchni”?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali