Salony kosmetyczne walczą o klientów

Rynek salonów kosmetycznych prężnie rozwijał się pod koniec ubiegłej dekady. Teraz znikają z niego firmy, które stawiały na ilość, a nie jakość. Beautiful Skin zachowuje stabilną pozycję w branży.
Środa
05.06.2013
Franczyzodawca BeautifulSkin zapowiadał na ten rok kilkanaście otwarć. Jak dotąd uruchomił dwie placówki.
 

Centrum Dystrybucji Image, do którego należy sieć salonów kosmetycznych BeautifulSkin, zakończyła 2012 rok z 12 placówkami franczyzowymi. Na obecny zaplanowano kilkanaście otwarć, ale do tej pory doszło tylko do dwóch. To nie wystarczyło, by powiększyć sieć – w między czasie dwa salony zostały zamknięte.

- Na rynku salonów kosmetycznych wciąż trwa korekta, która nadeszła po okresie gwałtownego rozwoju branży z końca ubiegłej dekady. Konkurencja jest bardzo duża, jednak dobrze przemyślana inwestycja szybko się zwraca. Wiele sieci, które stawiały na ilość, a nie na jakość, notuje gorsze wyniki, ale samodzielnym przedsiębiorcom jest jeszcze trudniej utrzymać się w grze - mówi Arkadiusz Wojtczak, menadżer ds. franczyzy sieci BeautifulSkin.

Franczyzodawcy BeautifulSkin mają jednak powody, by być dobrej myśli. W ubiegłym roku, który dla branży kosmetycznej okazał się fatalny, zdołali otworzyć cztery punkty, przy dwóch zamknięciach.

- Kluczem do utrzymania dobrej kondycji na rynku jest szeroka oferta usług kosmetycznych. Na pewno nie wystarczy już stawiać na samą fotoepilację, jak to robiły kilka lat temu najszybciej rosnące marki – przekonuje Wojtczak. – W naszej sieci co trzy miesiące wzbogacamy ofertę o nowe promocje i zabiegi. Kandydaci na franczyzobiorców mogą korzystać z dostosowanych do obecnych realiów pakietów startowych, obecni franczyzobiorcy korzystają ze specjalnej oferty przy zakupie urządzeń i kosmetyków.

Przystępując do sieci BeautifulSkin można zdecydować się na jeden z trzech podstawowych pakietów, w ramach których inwestycja waha się w granicach od 70 do 90 tys. zł netto. Inwestorzy mają też do wyboru tańszy pakiet „Economy” w kwocie 44 tys. zł netto.

- Obejmuje on pełne wyposażenie w sprzęt kosmetyczny, fotel, kosmetyki oraz inne akcesoria, niezbędne przy pracy w gabinecie - zaznacza Arkadiusz Wojtczak.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Manicure "pod ręką"

bez przesady

3 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018