Cena pierwszej licencji franczyzowej Subway wynosi 7,5 tys. euro, każdej następnej połowę tej kwoty. Pozostałe koszty inwestycji zależą od lokalizacji oraz powierzchni restauracji i zaczynają się od 300 tys. zł.
Czwartek
06.06.2013
Trzeci Subway w Poznaniu powstał przy jednej z najbardziej znanych arterii Wielkopolski – ulicy Święty Marcin.
 

Nowa restauracja amerykańskiej marki jest już 72. punktem w naszym kraju. Pierwszy Subway w Polsce powstał 13 lat temu w Warszawie. Firma przez cały ten okres rozwija się dzięki pozyskiwaniu franczyzobiorców, powierzając im prowadzenie wszystkich lokali. Centrala czuwa wyłącznie nad organizacją sieci i przestrzeganiem standardów w restauracjach. Do współpracy Subway poszukuje nie stricte inwestorów, lecz osób gotowych zaangażować się w biznes.

Nową restaurację w Poznaniu również prowadzi franczyzobiorca. W swojej placówce chce obsługiwać nie tylko zgłodniałych poznaniaków, lecz także wykorzystać turystyczny potencjał lokalizacji. Na powierzchni 50 m2 serwowane będą, obok sztandarowych sandwiczy, także śniadania, sałatki, słodkie wypieki oraz kawa.

- Ulica Święty Marcin ma znów stać się przestrzenią przyjazną i ciekawą dla mieszkańców i osób odwiedzających Poznań zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych - mówi Paulina Patelka, agent rozwoju marki. - Cieszymy się, że marka Subway jako jedna z pierwszych ma możliwość wsparcia potencjału tego miejsca i ma swój udział w jego rewitalizacji.

Franczyzodawca poszukuje do współpracy przedsiębiorców dysponujących odpowiednim kapitałem i lokalem. Subway klasyfikuje placówki dzieląc je na tradycyjne i niestandardowe. W pierwszej grupie znajdują się wszystkie lokalizacje w centrach handlowych oraz te przy ulicach. Lokale niestandardowe znajdują się natomiast w szpitalach, szkołach, uczelniach, lotniskach czy stacjach benzynowych. Właściciele tego typu nieruchomości również mają możliwości zakupienia licencji.

Subway liczy obecnie ponad 39 tys. lokali zlokalizowanych w 102 krajach, co daje mu tytuł największej sieci restauracji na świecie. W Polsce do końca 2015 roku liczba placówek amerykańskiego konceptu ma powiększyć się z 72 do 150. Dziewięć z nich jest już budowie.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz