09.06.2013

Olimp idzie w górę

Sieć Olimp zwiększy zasiąg swojego działania o trzy województwa. Wraz z ekspansją terytorialną w menu pojawią się nowe, dietetyczne potrawy.

Sieć Olimp należąca do Grupy Gastromall, liczy obecnie 15 restauracji, z czego cztery prowadzą franczyzobiorcy. Ostatnie dwa otwarcia miały miejsce na początku czerwca w Krakowie, przez co pod wspólną marką działa w tym mieście już 9 lokali. Kolejne restauracje powstaną w Galerii Solnej w Inowrocławiu oraz w centrum handlowym Poznań City Center i również będą zarządzane przez franczyzobiorców. Z kolei własny lokal zostanie otwarty w Lublinie. Wszystkie nowe placówki zadebiutują w miastach, w których jeszcze nie było Olimpu. Zarząd sieci twierdzi, że duża odległość od centrali firmy nie będzie problemem w prowadzeniu działalności.

Zdjęcie punktu systemu Olimp Fot. Grupa Gastromall

Kosz zakupu sprzętu do restauracji Olimp to ok. 200 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze wydatki związane z przygotowaniem lokalu, który powinien mieć co najmniej 150 m2, z czego 90 m2 zazwyczaj zajmuje kuchnia, zaś resztę część dla konsumentów. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 40 tys. zł.

- Zapewniamy wsparcie dla naszych franczyzobiorców polegające na ułatwieniu kontaktów ze sprawdzonymi dostawcami z okolicy oraz wynegocjowaniu korzystnych rabatów – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów Grupa Gastromall. - W pierwszym okresie prowadzenia działalności franczyzobiorca korzysta z doświadczenia naszych menadżerów, którzy szkolą personel i kontrolują jakość wydawanych dań.

Franczyzodawca poszukuje kolejnych partnerów na terenie całego kraju. Oprócz prac nad otwieraniem nowych restauracji, Grupa Gastromall rozszerza swoją ofertę skierowaną do klientów. W planach znajduje się wprowadzenie do menu Olimpu żywności prozdrowotnej i dietetycznej.

- Będą to dania mączne z dodatkiem błonnika tj. kopytka, pierogi, kluski śląskie, makarony czy placki ziemniaczane, a także oryginalne dania kuchni meksykańskiej na bazie prawdziwej kukurydzianej tortilli: burrito, tacos, enchiladas – wyjaśnia Izabela Domaradzka. - Inicjatywa ta jest wynikiem naszej współpracy z dwoma innowacyjnymi firmami z Małopolski w ramach kooperatywy Krakowski Klaster Gastronomiczny.

Owe firmy to produkująca meksykańskie tortille – Molino oraz Profibra, wytwarzająca dania z dodatkiem błonnika. Nowe, prozdrowotne i dietetyczne pozycje w menu Olimpu będą dostępne jeszcze w tym roku.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora