11.06.2013

Dzisiaj 300, jutro 400

Do końca roku na mapie Polski ma się pojawić 100 kolejnych Freshmarketów.

Sieć mini delikatesów convenience Freshmarket rozwijana jest przez spółkę Żabka Polska. Po przeszło trzech latach obecności marki Freshmarket na polskim rynku w sieci został otwarty 300 sklep. Jubileuszowa placówka mieści się w Łodzi. Chociaż do Żabek, których na naszych ulicach działa ponad 2,5 tys., Freshmarketowi jeszcze daleko, to sieć zapowiada dalszy rozwój, a jej zarząd twierdzi, że do końca roku szyld Freshmarket będzie wisiał nad kolejną setką sklepów.

Para pijąca kawę przy stoisku Fresh Cafe. Fot. Żabka Polska

Spółka Żabka Polska zapowiada, że w ciągu pięciu najbliższych lat w obu sieciach, którymi zarządza (Żabka i Freshmarket) będzie działało ok. 5 tys. sklepów.

- Sieć Freshmarket rozwija się organicznie oraz poprzez przejęcia lokalnych sieci sklepów. W 2012 roku dołączyła do niej pomorska sieć sklepów Zatoka, której placówki zostały dostosowane do standardów sieci Freshmarket. Ekspansję wspiera także projekt „Sklep za czynsz”, w ramach którego właściciele sklepów wynajmują swoje placówki firmie Żabka Polska  w zamian za comiesięczny czynsz – wymienia Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Spółka Żabka Polska jest na najlepszej drodze do realizacji ubiegłorocznych deklaracji podwojenia liczby Freshmarketów, składanych podczas otwarcia 200 placówki tej sieci. W obu sieciach rozwijanych przez spółkę Żabka Polska działa dziś ok. 3 tys. sklepów. W ciągu najbliższych pięciu lat sieci mają powiększyć się o kolejne 2 tys. placówek.

(mak)