23.06.2013

Konkurencja czy koalicja?

Firmy Piotr i Paweł oraz Bać-Pol planują wspólne przedsięwzięcie związane z nową ofertą produktową.

W 2010 roku na półki delikatesów Piotra i Pawła trafiły produkty własne sieci, w tym nabiał, dżemy i artykuły mączne. W wywiadzie dla Franchising.pl dwa lata temu tak Piotr Woś, prezes Piotra i Pawła, komentował tą decyzję: - Modę na asortyment pod własnym logo zapoczątkowały hipermarkety. Polityka była taka, żeby były to produkty tanie, co czasami odbijało się na ich jakości. Dlatego takie produkty traciły w oczach klientów. Decyzja o wprowadzeniu własnej marki przez „Piotra i Pawła” w 2010 roku była wyzwaniem. Poprzedziła ją seria badań handlowych i marketingowych, kontaktowaliśmy się w tym celu także z agencją reklamową, która opracowała nam koncept.

wnętrze sklepu Piotr i Paweł Fot. Piotr i Paweł

Pod logo Piotr i Paweł działa 90 delikatesów, natomiast pod logo Spar ponad 120.

Tym razem Piotr i Paweł wspólnie z podkarpacką grupa kapitałową Bać-Pol wprowadzą na rynek nową linię produktów w segmencie ekonomicznym. Bać-Pol zarządza sieciami sieciami sklepów spożywczych Słoneczko i Spar. Nowy brand będzie w sobie łączył zarówno bardzo konkurencyjne ceny, dobrą jakość i jednocześnie nowoczesny wizerunek. Wprowadzenie marki będzie odbędzie się w ramach wspólnej inicjatywy kapitałowej „Grupa Handlowa PL Plus”. Początkowo pojawi się w sklepach założycieli Grupy oraz wybranych polskich sieciach współpracujących i zintegrowanych z założycielami Grupy Handlowej PL Plus. Cały czas trwają rozmowy o poszerzenie dostępności tej marki o kolejne podmioty.

- Mamy świadomość, że aby być dobrze przygotowanym na najsilniejszą konkurencję musimy tworzyć skalę. Analiza strategiczna pokazała, że rynki docelowe obu firmy są komplementarne, co rodzi dla naszych obu firm niesamowite szanse. Jednocześnie nie niesie praktycznie dla żadnego z nas zagrożeń – mówi Leszek Bać, prezes zarządu spółki Bać-Pol.

- Stworzenie ekonomicznej marki własnej od podstaw na rynku tak konkurencyjnym byłoby dla nas samodzielnie niezwykle trudnym zadaniem. Na bazie tej nowej marki, chcemy pokazać, że razem można sięgać po sukcesy nieosiągalne dla każdego oddzielnie i tworzyć wartość dodaną bardzo pożądaną przez naszych klientów – dodaje Piotr Woś.

Obaj prezesi zgodnie deklarują, że są otwarci na rozszerzenie ich koalicji i rozwój współpracy.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0