25.06.2013

Franczyza górą

Zmniejszanie liczby sklepów własnych na rzecz franczyzy. Tak Grupa Redan poprawia rentowność sklepów Top Secret.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Redan, właściciel m.in. sklepów Top Secret, zapowiedział, że w 2013 skupi się wyłącznie na otwieraniu sklepów franczyzowych. Jak na razie obietnicy dotrzymuje. Od stycznia do końca maja tego roku w sektorze modowym Grupy zostało otwartych łącznie 48 placówek franczyzowych. Zdecydowana większość, bo aż 41, powstała w Polsce (28 to kornery, czyli małe stoiska marki znajdujące się w sklepach multibrandowych). Pozostałe 7 ruszyło u naszych wschodnich sąsiadów – w Rosji i na Ukrainie.

Sklep Top Secret. Fot. Redan

Od stycznia do końca maja tego roku w sektorze modowym Grupy zostało otwartych łącznie 48 placówek franczyzowych.

- W przyszłym roku będziemy kontynuować rozwój sieci sprzedaży poprzez sklepy franczyzowe, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Chcemy również utrzymać tempo uruchamiania nowych sklepów w Polsce przynajmniej na tegorocznym poziomie – mówi Grzegorz Lipnicki, wiceprezes zarządu Top Secret. - Natomiast na rynku rosyjskim zamierzamy zdecydowanie zwiększyć tempo otwierania nowych sklepów.

Zmniejszanie liczby sklepów własnych na rzecz franczyzy to sposób Grupy Redan na poprawę rentowności tego kanału dystrybucji. Zgodnie z zapowiedziami wiceprezesa zarządu Grupy Redan, Bogusza Kruszyńskiego, do końca tego roku z sieci własnej zniknie 27 sklepów, co oznacza, że docelowo będzie w niej funkcjonowało 28 sklepów.

(mak)