24.06.2013

Eksport franczyzy do Chin

Podbój Europy to za mało. Polskie sieci franczyzowe łakomie spoglądają na Daleki Wschód. W ekspansji mogą liczyć na pomoc Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

W połowie czerwca w siedzibie polskiego oddziału Macro Cash & Carry, właściciela sieci sklepów spożywczych Odido, gościła chińska delegacja pod przewodnictwem Wang Hongtao, dyrektora organizacji zrzeszającej firmy franczyzowe Państwa Środka. W spotkaniu uczestniczyła również Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców i Arkadiusz Słodkowski, prezes firmy doradczej PROFIT system, która pomaga polskim firmom zaistnieć na zagranicznych rynkach. W trakcie spotkanie przedstawiciele China Chain Store & Franchise Association (CCFA) oraz Polskiej Organizacji Franczyzodawców wymienili się informacjami na temat sytuacji na rynku franczyzy w obu krajach. Uczestnicy zobowiązali się także do wymiany dobrych praktyk w zakresie prowadzenia biznesu w Polsce i Chinach.

Wnętrze sklepu Odido w Łodzi Fot. Odido, Makro Cash & Carry Polska

Marka Odido należy do Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

- Ttrudno powiedzieć na ile moglibyśmy edukować chińskich kupców ze względu na duże różnice kulturowe i społeczne, ale z pewnością byli zainteresowani naszym modelem franczyzowym Odido. W kręgu zainteresowań naszych partnerów były, oprócz polskiego, również węgierski i czeski rynek franczyzy – mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej Makro Cash and Carry Polska.

Dlatego Chińczycy widzą możliwość zaadaptowania na swój rynek konceptu spożywczego na wzór Odido. Pod logo sieci działa w Polsce prawie 2 tys. sklepów.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0