Rozwój w kryzysie jest możliwy
Sławomir Kaczmarek, koordynator ds. pozyskiwania placówek partnerskich BZ WBK
Czy dobre wyniki sprzedażowe placówek partnerskich przekładają się na liczbę otwarć nowych punktów?
Jak najbardziej. W biznesie liczy się przede wszystkim zysk – to najważniejsze kryterium, jakim kierują się przyszli partnerzy. Od dwóch lat notujemy wzrosty sprzedaży, co potwierdza, że koncept biznesowy, który oferujemy sprawdza się również w kryzysie. Porównując rok do roku są to wzrosty na poziomie do ok. 40 proc. Placówka partnerska BZ WBK to dobry biznes i coraz więcej osób się o tym przekonuje.
Ile placówek będzie otwartych w najbliższym czasie?
Prowadzimy rozmowy z wieloma kandydatami. W tym roku uruchomiliśmy placówki m. in. w Łańcucie, Mławie, Łodzi, Sochaczewie. W czerwcu pozyskaliśmy 12 nowych partnerów. Wkrótce uruchomimy placówki w Lubawie, Kłobucku, Rudzie Śląskiej i Bytowie. Otwarcie placówki to złożony proces, który musi trwać. Zanim placówka zostanie uruchomiona przyszły partner musi poznać na czym polega ten biznes, stworzyć biznes plan oraz zaplanować rozwój swojego biznesu. Na tym etapie może liczyć na pomoc menedżera regionalnego. Ponadto lokal musi być odpowiednio przygotowany przed otwarciem. Trzeba także zatrudnić i przeszkolić pracowników. Potem zaczyna się praca nad pozyskiwaniem klientów, budowanie bazy i ciągłe zwiększanie sprzedaży.
Jakie inne wsparcie zapewnia BZ WBK swoim partnerom?
Aby placówka partnerska odniosła sukces w jej rozwój musi być osobiście zaangażowany partner, jego pracownicy i centrala BZ WBK. Bank służy wiedzą i doświadczeniem. Pomagamy w aranżacji lokalu, podpowiadamy jak rekrutować pracowników, a gdy placówka ruszy, uczymy jak sprzedawać by osiągnąć jak najwyższe zyski. Nie bez znaczenia jest wsparcie finansowe. Koszty otwarcia są dzielone pomiędzy centralę i partnera. Inwestycja w placówkę to ok. 25 tys. zł plus ewentualne koszty związane z remontem i utrzymaniem placówki i pracowników. Biorąc pod uwagę potencjał tego biznesu, na którym najlepsi zarabiają ponad 70 tys. zł miesięcznie, inwestycja nie jest wygórowana. Partner może liczyć na wsparcie marketingowe w postaci ogólnopolskich kampanii reklamowych z udziałem gwiazd oraz akcji informacyjnych organizowanych wewnątrz placówek, czyli ulotek i plakatów ofertowych. Partnerom zapewniamy też szeroką i kompleksową ofertę szkoleń, pomoc koordynatora na etapie otwarcia i menedżera przez cały okres funkcjonowania placówki.
Czy każdy może zostać partnerem Banku Zachodniego WBK?
Praktycznie tak, pod warunkiem, że jest ambitny, posiada kapitał na start i liczy się z koniecznością utrzymania placówki do momentu uzyskania rentowności (czyli ok. 6 miesięcy). Nie bez znaczenia jest również znajomość rynku bankowego. Z pewnością bardzo to ułatwia prowadzenia placówki. Kandydatom, którzy dotychczas działali w innej branży rekomendujemy zatrudnienie menedżera, który ma doświadczenie w bankowości. W ponad 90 miejscowościach jesteśmy zainteresowani otwarciem placówki. W większości są to średnie i małe miasta, w których widzimy potencjał rozwoju usług bankowych.
rozmawiała (mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nie mógł zostać partnerem banku bez branżowego doświadczenia, więc zatrudnił się w placówce. Dziś ma własny bank.
Franczyzobiorcy DG-Inwest zarabiają nie tylko na udzieleniu klientom finansowania, ale też na sprzedaży samochodów, nieruchomości a nawet jachtów.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Potrzeba co najmniej 50 tys. zł, aby otworzyć placówkę partnerską pod marką PKO Bank Polski. A ile można zarobić?
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.