Kupiec rozstawia swój kram
Polska Grupa Zakupowa Kupiec powstała w połowie ubiegłego roku, a jej korzenie wiążą się z jedną z bardziej znanych marek na polskim rynku handlowym – eLDe. Nie tylko ze względu na wspólnych założycieli. Dziś bowiem coraz więcej właścicieli sklepów tej marki porzuca dotychczasowy szyld i przechodzi do Grupy. Los wielu z nich stanął pod znakiem zapytania, gdy upadł ich główny dostawca - Rabat Service. Dlatego postanowili go wziąć we własne ręce.
- Większość uczestników naszej Grupy Zakupowej ma już za sobą doświadczenia płynące z funkcjonowania w ramach sieci franczyzowej i zgodnie z ich opinią nie zawsze są one pozytywne. To co najczęściej charakteryzuje struktury franczyzowe w segmencie sklepów osiedlowych to ścisłe powiązanie, często kapitałowe z jedną z wiodących hurtowni ogólnospożywczych – mówi Marcin Bańka, prezes PGZ Kupiec. - Uczestnicy naszej grupy chcą i oczywiście muszą współpracować z hurtowniami - ale na zasadach partnerskich, a nie jako narzędzie realizujące politykę handlową hurtu a w skrajnym przypadku jako przedłużenie ich półki. Polska Grupa Zakupowa Kupiec to przedsiębiorstwo utworzone przez właścicieli sklepów (są jedynymi udziałowcami) i celem jego funkcjonowania jest reprezentowanie ich interesów w stosunku do producentów i dystrybutorów, tak aby wszystkie strony czerpały z tej współpracy wymierne korzyści.
Kupiec powstał na początku 2013 roku. Jak dotąd grupa podpisała 140 umów z dostawcami, a w jej ramach działa już 80 placówek zlokalizowanych na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego i łódzkiego. Większość z nich mieści się w lokalach od 100 do ponad 300 m2.
-Swoją ofertę kierujemy przedsiębiorców, którzy systematycznie rozwijają swój biznes w obrębie uruchamiania kolejnych sklepów a jednocześnie potrzebują organizacji, która zapewni im korzystną współpracę z kontrahentami bez silnej ingerencji w pozostałe obszary - mówi Bańka. - Tego typu sklepów i ich właścicieli, nienależących jeszcze do żadnej sieci franczyzowej jest nadal sporo na rynku. Są to zazwyczaj wymagający klienci, którzy byli w stanie funkcjonować samodzielnie a nasza firma będzie stanowić dla nich atrakcyjną alternatywę w stosunku do działających już sieci franczyzowych. Nie zamykamy się oczywiście również na te sklepy, które obecnie są zrzeszone w ramach innych sieci.
Marcin Bańka nie wyklucza, że Kupiec w przyszłości przerodzi się w regularną sieć franczyzową – ze wspólnym logotypem, wizualizacją i polityką marketingową. Na razie jednak za wcześnie, by mówić o konkretach.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....