28.07.2013

Bogatsi o stację i sklep

Lato służy Grupie Muszkieterów. Intermarché rośnie tak, jak sprzedaż detaliczna w Polsce.

Czwarty supermarket w Białej Podlaskiej i 43 w Polsce stacja paliw – tak wygląda letni bilans otwarć marki Intermarché. Sklep w województwie lubelskim powstał na miejscu starego młyna, według nowego konceptu, w którym zastosowano nowy układ i ekspozycję produktów. Stacja paliw to zaś lokalizacyjne novum w sieci. Dotychczas punkty te powstawały przy istniejących supermarketach Intermarché – teraz po raz pierwszy usytuowano go niezależnie, przy obwodnicy miejskiej w Grodzisku Wielkopolskim.

Stacja paliw Intermarche w Grodzisku Wielkopolskim Fot. Grupa Muszkieterów

W sieci Intermarché działają już 182 supermarkety i 43 stacje paliw.

- Fakt oddalenia od supermarketu Intermarché i usytuowania przy bardzo ruchliwej drodze doprowadziły do modyfikacji konceptu stacji w celu dostosowania jej do innych potrzeb klientów. Stacja oferuje min. ośmiostanowiskowy parking dla tirów oraz zaplecze sanitarne dla kierowców – mówi Aleksander Hołoga, odpowiedzialny za rozwój stacji Intermarché w Polsce.

Grupa Muszkieterów, stowarzyszenie niezależnych przedsiębiorców zarządzających markami Intermarché i Bricomarché, może mieć powody do zadowolenia. Ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące sprzedaży detalicznej okazały się bowiem lepsze od oczekiwań. Analitycy spodziewali się, że sprzedaż będzie rosła w czerwcu w tempie poniżej 1 proc., tymczasem wynik był na poziomie 1,8 proc. – najlepiej od stycznia. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę zmiany cen, to okaże się, że wzrost wyniósł 2,6 proc. Tak dobrego odczytu nie było od roku. To obiecujący sygnał dla branży handlowej, bo oznacza, że Polacy wracają na zakupy.

(gum)