31.07.2013

Pocztowa konkurencja

Kolejna sieć wchodzi do gry o rynek pocztowy. Czy ForPosta przebije InPost?

Zmiany na rynku pocztowym, które weszły w życie wraz z początkiem tego roku, spowodowały, że firmy świadczące usługi pocztowe mają coraz większe pole do działania i coraz śmielej rozwijają swoje sieci. Jedną z firm, która działa na rynku niezależnych operatorów pocztowych od ponad dekady jest ForPosta.

Listonosz ForPosta  wręczający listy pracownicy biura. Fot. ForPosta S.A.

Swoim zasięgiem ForPosta obejmuje obecnie ponad 30 polskich miast. W pierwszej fazie rozwoju placówki sieci mają pojawić się w 49 byłych i obecnych miastach wojewódzkich.

- Wielu operatorów przygotowywało się na moment uwolnienia rynku inwestując olbrzymie środki w infrastrukturę i wyposażenie licząc przy tym na olbrzymią stopę zwrotu inwestycji już od 1 stycznia 2013. Rynek w naszym kraju okazał się jednak bardzo konserwatywny i mimo liberalizacji Prawa Pocztowego przyrost przychodów operatorów niepublicznych będzie rozłożony w czasie. Nasza firma przesunęła moment wdrożenia nowych usług na drugi kwartał, kiedy dokonaliśmy już realnej oceny możliwości sprzedaży nowych usług – wyjaśnia Tomasz Kuśmierski, prezes zarządu ForPosta.

Swoim zasięgiem ForPosta obejmuje obecnie ponad 30 polskich miast. W pierwszej fazie rozwoju placówki sieci mają pojawić się w 49 byłych i obecnych miast wojewódzkich. Docelowo punkty ForPosta mają powstać w każdym mieście liczącym więcej niż 5 tys. mieszkańców.
- Chcemy w dalszym ciągu rozbudowywać struktury naszej sieci i wdrożyć pełną gamę produktów pocztowych i kurierskich dedykowanych klientom biznesowym – zapowiada Kuśmierski.

We własny punkt ForPosta trzeba zainwestować od 4 do 10 tys. zł. Kwota inwestycji zależy od wielkości miasta oraz charakteru placówki (agencja lub sortownia). Lokal, w którym będzie działał punkt ForPosta musi znajdować się na parterze budynku, dobrze jeśli będzie mieścił się w biznesowej okolicy.

Każdy z partnerów otrzymuje wsparcie Regionalnych Menedżerów Operacyjnych, którzy pomagają wdrożyć się w standardy obowiązujące w ForPosta. Franczyzobiorca ma zagwarantowaną wyłączność terytorialną na obszarze danego miasta. Otrzymuje także dostęp do zintegrowanego systemu informatycznego umożliwiającego pełne zarządzanie świadczonymi usługami oraz niezbędne urządzenia. Właściciel przechodzi szkolenie produktowe i sprzedażowe, otrzymuje również wsparcie formalno-prawne. ForPosta zapewnia swoim partnerom materiały wizerunkowe, wyposażenie punktu obsługi klienta, firmowe ubiory dla kurierów i listonoszy.

(mak)