29.07.2013

Sztuczki Benettona

Odzieżowa marka chwali się nowymi otwarciami, a w rzeczywistości zamienia sklepy franczyzowe na własne.

- Szanowni Klienci!!! Z przyjemnością informujemy, że w dniu 4 marca 2013 otwieramy 14 nowych sklepów United Colors of Benetton i SISLEY na terenie całej Polski! - chwaliła się odzieżowa firma w lutym.

Post Benetton na Facebook Fot. PROFIT system

Benetton pochwalił się „nowymi" placówkami na Facebooku.

Co najmniej kilka z tych „otwarć” polegało po prostu na zamknięciu istniejących sklepów franczyzowych i uruchomieniu w ich miejscu placówek własnych. Sam Benetton zresztą swojej strategii nie ukrywa.

- Przecież w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu jest Benetton... :) - zwracali uwagę fani komentujący post.
- Tak, wszystko się zgadza, ale był to sklep franczyzowy – odpowiadała centrala.

Fani to polubili, ale wątpliwe, by ich zadowolenie podzielali byli franczyzobiorcy sieci. W jakich okolicznościach zakończono z nimi współpracę? Czy przejmowanie sklepów licencyjnych to element strategii sieci? Firma nie odpowiedziała na nasze pytanie związane z „nowymi” otwarciami. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w umowach franczyzowych Benetton zostawia sobie furtkę, dzięki której może zakończyć współpracę z biorcą licencji bez podania przyczyny rezygnacji.

Sieć Benetton w Polsce liczy ok. 50 sklepów.

(gum)