Sphinx opala się nad morzem

Shoarma to sztandarowe danie w menu Sphinxa. Teraz będzie dostępne również w Świnoujściu.
Poniedziałek
29.07.2013
Nowa restauracja sieci powstała w jednej z nadmorskich miejscowości.
 

Otwarta przez franczyzobiorcę restauracja to pierwszy lokal w Świnoujściu. Punkt uruchomiony został przy ul. Jana Kasprowicza, w pobliżu nadmorskiej promenady. Restauracja zajmuje powierzchnię 180 m2. Wewnątrz przygotowano miejsca dla około 55 gości, a dodatkowo w przylegającym do lokalu ogródku znajduje się 80 miejsc.

- Mam doświadczenie w gastronomii i we współpracy ze Sfinks Polska – w przeszłości pracowałem jako manager w restauracji Sphinx w Poznaniu - mówi Marcin Ciołek, franczyzobiorca sieci.

- Świnoujście jest dużym nadmorskim kurortem, odwiedzanym nie tylko przez Polaków, ale też zagranicznych turystów, a dodatkowo portem i popularnym miejscem przepraw promowych, dzięki czemu ruch turystyczny odbywa się tam przez cały rok. Postanowiliśmy więc wprowadzić naszą markę do tego miasta, zwłaszcza, że pozyskana lokalizacja jest bardzo atrakcyjna. Mamy nadzieję, że mieszkańcom Świnoujścia i turystom przypadnie do gustu oferta Sphinxa – dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska.

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx, 10 restauracjami Chłopskie Jadło i 7 restauracjami WOOK. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce (liderem jest McDonald's Polska).

Spółka Sfinks powiększa sieć sprzedaży mimo faktu, iż niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że narusza ona prawo monopolowe, stosując sztywne ceny w umowach franczyzowych. Sfinks odrzucił zarzuty Urzędu i od decyzji się odwołał. Na wyjaśnienie sprawy przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjdzie nam jednak poczekać kilkanaście miesięcy.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz