Prezentów nie będzie
Spółka Passion Cards, właściciel marki Kukartka, powstała w 1990 roku jako wydawnictwo okolicznościowych kart pocztowych. Popularność sprzedawanych produktów była impulsem, by 10 lat później powstał pierwszy sklep firmowy pod szyldem „Q”. W okresie świetności w sieci Kukartka działało blisko 60 punktów partnerskich, 5 franczyzowych oraz 42 własne. Prowadzenie tych ostatnich okazało się nierentowne, więc właściciel marki podjął decyzję o ich likwidacji.
- Zamknięcie sklepów podyktowane jest kwestiami finansowymi i zmniejszającymi się obrotami sklepów. Przyczyny należy upatrywać w ogólnej sytuacji ekonomicznej – mówi Dariusz Majewski, członek zarządu Passion Card. - W czasach spowolnienia gospodarczego klienci wydają pieniądze na produkty pierwszej potrzeby, a takim nie jest asortyment sklepów Kukartka.
Zarząd tłumaczy, że trudna sytuacja dotknęła wszystkie duże sieci upominkowe w Europie. Brytyjski gigant Clintons z 600 placówek zlikwidował 440. Francuskie SoHo zniknęło z rynku, zbankrutowało Expo działające w krajach Beneluxu, podobnie jak skandynawski Gallerix. Każda z wymienionych sieci liczyła ponad 100 placówek.
Likwidacja sklepów własnych Kukartki nie oznacza jednak, że całkowicie znika ona z rynku. Firma zdecydowała się kontynuować swoją działalność za pomocą sklepu internetowego. Jednocześnie produkty z logo Kukartka będą nadal dostępne w placówkach handlowych na terenie całego kraju, gdyż Passion Cards będzie prowadzić dystrybucję i sprzedaż hurtową.
Na placu boju pozostaną w dalszym ciągu punkty partnerskie i franczyzowe, których marka ma łącznie 45. Przedsiębiorcy, którzy chcą się rozstać z siecią, mogą to zrobić na warunkach zapisanych w umowie franczyzowej. Jednak skoro prowadzenie punktów własnych przestało być opłacalne to dlaczego z franczyzowymi miałoby być inaczej?
- Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna się zmieni, bo bardzo chcielibyśmy, aby sklepy Kukartka wróciły do centrów handlowych - dodaje Dariusz Majewski. - Koncentrujemy się na rozwoju naszego sklepu internetowego, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów. Produkty z logo Kukartka można będzie także dalej nabywać w całej Polsce w punktach detalicznych, nie tylko franczyzowych i partnerskich, ale po prostu w sklepach branżowych i wielu sieciach handlowych.
(boa)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...