14.08.2013

Galerie przede wszystkim

Butik uruchamia sklepy odzieżowe w centrach handlowych. Nie boi się też zamykać nierentownych punktów.

Obecnie w sieci Butik działają 152 sklepy - większość w galeriach handlowych. Od początku roku nowe punkty pojawiły się w m.in. w słupskiej Galerii Jantar, białostockiej Galerii Auchan Hetmańska, a także w centrach w Poznaniu, Krakowie, Ostródzie czy Inowrocławiu. - Oprócz tego nad morzem i Mazurach pod szyldem Butik działa 17 sklepów sezonowych – dodaje Agnieszka Falińska-Adamkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci.

Zdjęcie punktu systemu Butik Fot. Butik

Asortyment sieci Butik skierowany jest do nastolatek i młodych kobiet.

W marcu franczyzodawcy zadeklarowali zamiar otwarcia 20 sklepów w największych miastach. Od tamtej pory udało się uruchomić ich dziewięć, a dwa przenieść do nowych lokalizacji. W tym czasie jednak zamknięto też 10 placówek.

- Od trzech lat kontynuujemy proces zamykania sklepów znajdujących się w lokalizacjach, które z racji swojego położenia nie są już atrakcyjne dla naszych klientek – tłumaczy Falińska-Adamkiewicz. - Na przełomie kilku lat zmieniły się miejsca handlowe, dlatego sklepy otwarte na przykład 10 lat temu muszą zostać przeniesione. W ostatnim czasie zmieniliśmy lokalizacje sklepów w Żorach i Środzie Wielkopolskiej.

Przedstawiciele sieci z optymizmem patrzą w przyszłość branży. Ich zdaniem, odzieżówka najgorsze ma już za sobą. - Systematycznie odnotowujemy wzrosty sprzedaży – prognozuje Agnieszka Falińska-Adamkiewicz.

(gum)