Franczyza w czterech ścianach

Jednym z atutów hoteli z Grupy Orbis jest program lojalnościowy Le Club Accorhotels, w którym bierze udział 8,5 mln osób na całym świecie, w tym 240 tys. członków w Polsce.
Środa
14.08.2013
Do Grupy Orbis mogą dołączyć hotele o mniejszej niż 50 liczbie pokoi, pod warunkiem, że istnieje możliwość rozbudowy obiektu.
 

Polskie Biuro Podróży Orbis powstało we Lwowie w 1920 roku. Z czasem, równolegle do prowadzonego biura podróży, firma rozpoczęła działalność hotelarską. Najwięcej, bo 34 nowe obiekty, powstały w latach 1960-1980. W 1980 roku Orbis posiadał 60 proc. pokoi hotelowych w Polsce. Obecnie firma zarządza siecią hoteli m.in. pod markami Mercure, ibis Styles, Novotel i Sofitel oferując prawie 11 tys. pokoi w ponad 60 obiektach, które zlokalizowane są 28 miastach w Polsce oraz w Wilnie i Kownie. W sierpniu 2000 roku Orbis pozyskał partnera strategicznego – Accor, europejskiego lidera na rynku hotelowym.

- Na chwilę obecną w sieci działają 52 hotele własne Orbisu, jeden obiekt jest dzierżawiony, 3 zarządzane, a 5 działa na podstawie umowy franczyzy. Dążymy do tego, by w 2015 roku ok. 70 proc. obiektów funkcjonowało w ramach strategii asset-light, co oznacza oddanie budynków hoteli w zarządzanie innym podmiotom. W tym roku otworzyliśmy hotele w Piotrkowie Trybunalskim, Krynicy-Zdrój i Wałbrzychu, kolejny – Mercure Warszawa Airport powstanie w lipcu – zapowiada Małgorzata Morek, dyrektor ds. franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis.

Kluczowym wymogiem Orbisu jest wielkość obiektu. W przypadku franczyzy powinien posiadać minimum 50 pokoi. Do sieci mogą też dołączyć hotele o mniejszej liczbie pokoi, ale mających duży potencjał rozwojowy, a ich właściciele planują rozbudowę, bo rynek jest perspektywiczny. Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w hotelarstwie. Zwykle właściciele zatrudniają wykwalifikowanych dyrektorów z praktyką w branży. Wielkość działki i obiektu oraz zakresu świadczonych usług wpływa na to, do której marki hotelowej zostanie włączony (ibis budget, ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel, Sofitel).

Na etapie realizowania inwestycji franczyzobiorca może liczyć na wsparcie techniczne podczas budowy lub adaptacji hotelu. Centrala pomaga również w pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem zespołu liczącego 250 ekspertów ds. sprzedaży w 34 państwach. Innym atutem sieci jest program lojalnościowy Le Club Accorhotels, w którym bierze udział 8,5 mln osób na całym świecie, w tym 240 tys. członków w Polsce.

(dw)


POPULARNE NA FORUM

Czy warto prowadzić biuro podróży?

Moim zdaniem biuro podróży to zawsze dobry interes, zapotrzebowanie na takie usługi z roku na rok jest co raz większe, co raz więcej ludzi nie chce siedzieć w domu tylko...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Noclegi dla firm - czy warto?

Jak potrzebujecie wyposażenia hotelu to sprawdźcie sobie firmę http://womeb.com.pl/meble-hotelowe-restauracyjne/ Dostaniecie u nich bardzo fajnie wykonane meble. W dodatku ...

16 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

To bardzo ciekawy temat. Warty zbadania. color switch little big snake

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Hotelik

Thanks for the useful post, I go to your site just in search of such information 192.168.1.1

23 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018
Hotelik

Ciężko jest wybrać dobre miejsce co nie :D Też mnie co roku trapił ten problem. Ale w zeszłym roku ten wpis https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ pomógł mi...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Domki zamiast hotelu

Nad morzem to w sumie ciężki wybór bo i domków i hoteli jest multum. Ja co roku posiłkuję się tym blogiem https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ w wyborze...

24 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Pensjonat - taki pomysł od dawna chodzi mi po głowie. Zawsze chciałem prowadzić własny biznes jednak zawsze nie było czasu lub praca pochłaniała całkowicie. Tymczasem...

2 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Betrug!!!!. Wir haben in Warschau-Modlin ein Auto mit mehr Schäden erhalten als im Übergabeprotokoll angegeben. Das haben wir dem Mitarbeiter sofort gemeldet. Bei...

28 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018