24.08.2013

Komputronik nie próżnuje

Otwarty Megastore, bliska współpraca z Media Expert i dobry wynik finansowy – to bilans pierwszego półrocza w spółce.

Zajmujący się hurtową i detaliczną sprzedażą sprzętu komputerowego Komputronik ma za sobą dobre miesiące. Od kwietnia do końca czerwca,czyli w kwartale zwyczajowo kiepskim dla branży, spółce udało się nie tylko poprawić wyniki finansowe, ale i zrealizować kilka ważnych planów.

Salon Komputronik. Fot. Komputronik

W II kwartale roku kalendarzowego (który w spółce oznacza I kwartał roku obrotowego) Komputronikowi udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży o ponad 62 proc. do 358 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął 3,5 mln zł, a zysk netto – 1,65 mln zł.

Jednym z nich było otwarcie pierwszego wielkopowierzchniowego sklepu pod szyldem Komputronik Megastore. Placówka uruchomiona w warszawskim CH Jupiter na powierzchni 2 tys. m2 spotkała się ze sporym zainteresowaniem ze strony klientów. Zarząd już zapowiada kolejne otwarcia – najbliższe ma mieć miejsce w Poznaniu.

Choć format Megastore nie będzie dostępny dla franczyzobiorców, to Komputronik cały czas szuka partnerów chcących otwierać tradycyjne sklepy. W tej chwili pod marką Komputronik działa już w całej Polsce blisko 200 sklepów. Większość z nich prowadzą biorcy licencji.

Komputronik podpisał też strategiczną umowę o współpracy ze spółką Terg, do której należy sieć elektromarketów Media Expert. Cele: realizacja wspólnych zakupów, zacieśnienie współpracy ze strategicznymi dostawcami oraz wymiana doświadczeń związanych z obsługą klientów. Powstała w ten sposób grupa handlowa będzie największym w Polsce sprzedawcą elektroniki.

- Wspólnie będziemy tworzyć grupę handlową, która bez wątpienia będzie największym graczem w kluczowych obszarach nowoczesnych produktów elektronicznych. To pozwoli usprawnić i zwiększyć efektywność negocjacji handlowych z dostawcami. Zamierzamy także promować nowe kategorie produktów, niedostępne jeszcze na naszym rynku, co pozwoli na uzyskanie wyższych wskaźników rentowności w wielu grupach produktowych – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronika.

(gum)