Duka wejdzie we franczyzę

Nowy właściciel DUKI, Grupa Grass, chce kontynuować rozwój sieci. Będzie również inwestować w niedawno uruchomiony koncept Kitchen Life.
Poniedziałek
26.08.2013
Nowy właściciel marki posiadającej w ofercie akcesoria kuchenne zapowiada sprzedaż licencji na biznes.
 

- Tak, rozważamy model franchisingowy. Po podpisaniu ostatecznej umowy z nowym właścicielem, przygotujemy szczegółowe informacje dotyczące strategii rozwoju Duka na kolejne lata – taką deklarację uzyskaliśmy od Teresy Szynkiewicz, dyrektor zarządzającej Duka Polska.

Pod szyldem Duka działa obecnie 29 sklepów z artykułami skierowanymi dla miłośników gotowania w nowoczesnym stylu. Ich asortyment obejmuje szeroką gamę akcesoriów kuchennych – od porcelany, przez sztućce i szkło stołowe, po oryginalne gadżety.

Dotychczasowy właściciel marki, szwedzka Grupa Bergendahls, oparła strategię rozwoju wyłącznie na placówkach własnych. W sierpniu 2013 roku rynek obiegła informacja, że Szwedzi porozumieli się w sprawie sprzedaży sieci z Grupą Grass, spółce z kapitałem polsko-zagranicznym zrzeszającej marki z kategorii wyposażenia wnętrz. Nowym właścicielem Duki ma zostać specjalnie powołana spółka Dom Deco, poprzez którą Grass chce zarządzać rozwojem sieci.

- Zgodnie z dotychczasowym harmonogramem w najbliższym czasie odbędzie się relokacja sklepu w Galerii Mokotów oraz otwarcie dwóch sklepów: w Galerii Katowickiej i gdyńskim Centrum Riviera - zapowiada Teresa Szynkiewicz.

Niebawem możemy też spodziewać się szczegółowych warunków współpracy franczyzowej. Najpierw jednak transakcję musi zaakceptować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To, zdaniem przedstawicieli Duki, ma stać się najpóźniej pod koniec września.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz