Wybierając lokal w parku handlowym trzeba zwrócić uwagę na jego położenie, powierzchnię i koszty. Położenie lokalu powinno gwarantować odpowiednie sąsiedztwo i łatwość dotarcia.
Ewa Teodorczyk, development manager w Inter Ikea Centre Group Poland, który jest właścicielem 6 parków handlowych
Poniedziałek
26.08.2013
O tym jakie firmy sprawdzą się w parku handlowym i jak dobierać lokal w takim obiekcie opowiada Ewa Teodorczyk z Inter Ikea Centre Group Poland.
 

Czym różni się park handlowy od galerii?
Parki handlowe w przeciwieństwie do galerii handlowych składają się z kilku budynków, co powoduje, że na ogół są dużo większe. Nie należy jednak ulegać presji dotyczącej wielkości wynajmowanego lokalu. Zbyt duży lokal to duże koszty, a z kolei zbyt mała powierzchnia może stwarzać problemy z odpowiednią ekspozycją towaru i zmniejszać komfort klienta.

Jakie biznesy najlepiej sprawdzają się w parku handlowym?
Parki handlowe to miejsca odpowiednie dla funkcjonowania zarówno znanych marek franczyzowych, jak i firm lokalnych. Warto pamiętać, że sukces przedsiębiorcy w takiej lokalizacji zależy od oferty sklepu, jego usytuowania w parku, ale także od warunków, na jakich zostanie podpisana umowa z zarządcą. Przykład naszych obiektów pokazuje, że dobrze zarządzane firmy lokalne, takie jak kwiaciarnie, kantor, czy fryzjer, mogą z powodzeniem funkcjonować w ramach parków handlowych.

Na jakim etapie (budowa, projekt, wykończenie obiektu) należy się zainteresować możliwością wynajęcia powierzchni komercyjnej w parku handlowym?
W przypadku parków handlowych dużych, znanych deweloperów, posiadających już w swoim portfolio zrealizowane obiekty komercyjne, możliwością wynajęcia powierzchni komercyjnej należy zainteresować się już w momencie ogłoszenia projektu. Warto wtedy nawiązać kontakt z osobą odpowiedzialną za wynajem (zazwyczaj znajduje się on na stronie www inwestora), która opowie m.in. o planowanym profilu centrum. Natomiast jeśli jesteśmy zainteresowani prowadzeniem swojego biznesu w istniejącym obiekcie, wówczas potrzebne będą nam informacje na temat jego odwiedzalności, kim są klienci i jakie mają zwyczaje zakupowe. Warto również samodzielnie zbadać interesujący nas obiekt podczas kilku wizyt, które pozwolą na samodzielną ocenę profilu i kondycji centrum w różnych dniach tygodnia i porach dnia.

rozmawiał (dw)