Nowe trendy w handlu detalicznym

Wtorek
07.05.2002
Handel detaliczny to branża z którą konsumenci spotykają się najczęściej i która jest im najbardziej znana. Obejmuje ona zarówno małe rodzinne sklepiki jak i wielkie centra handlowe
 
Jak pisze Gazeta Wyborcza w ostatnich latach w handlu detalicznym pojawiło się wiele nowych podmiotów. Obok małych sklepów osiedlowych pojawiły się ekskluzywne butiki, tanie sklepy dyskontowe, sieci super- i hipermarketów (obecnie jest ich w Polsce prawie 300), jak i wielkie centra handlowe mieszczące nie tylko różnorodne sklepy, często specjalistyczne, lecz także kina, restauracje i centra rozrywki. Nie można też zapomnieć o coraz liczniejszych przedsiębiorstwach handlowych, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem internetu, tzw. e-commerce, oferując wirtualne zakupy od prezentów, książek, kwiatów, poprzez artykuły spożywcze, materiały do dekoracji wnętrz po sprzęt budowlany czy przemysłowy.

Dotychczas w Polsce mamy do czynienia z centrami handlowymi pierwszej generacji(supermarkety), drugiej generacji(supermarkety otoczone galerią sklepów) oraz trzeciej generacji( supermarkety, dużo butików i centrum rozrywki). Wkrótce zaczną powstawać centra czwartej generacji, których główną atrakcją będą centra edukacyjno-rozrywkowe (np. akwaria, miniaturowe parki tematyczne), do których sklepy i butiki będą jedynie dodatkiem.

Od dłuższego czasu, co wyraźnie widać również w Polsce, występują trendy globalizacyjne i konsolidacyjne. Niemal wszystkie sieci obecne w kraju zapowiadają dynamiczny rozwój i dalsze inwestycje w ciągu najbliższych lat. Oznacza to z jednej strony zwiększenie liczby miejsc pracy, intensywną współprace z szeregiem innych usługodawców, rozwój lokalnej infrastruktury, lecz jednocześnie monopolizację handlu na danym obszarze i zmniejszenie konkurencyjności wielu drobnych sklepików i punktów usługowych.

W coraz większym stopniu nowoczesne rozwiązania technologiczne dla handlu detalicznego: systemy rejestracji sprzedaży, systemy kasowe, narzędzia wspomagające zarządzanie relacjami z klientami – CRM, różnorodne rozwiązania e-biznesowe wkraczają w obszar handlu pomagając spełniać coraz większe oczekiwania klientów, sprzyjając obniżkom kosztów, skracaniu czasu dostaw, lepszej organizacji i kontroli pracy.

Więcej: Marta Makowska, Magda Fonrobert, Gazeta Wyborcza, "Praca", 6 maja 2002
Gazeta Wyborcza

POPULARNE NA FORUM

Monitoring sklepu w niewielkiej miejscowości

W obecnych czasach monitoring jest nieodzowny , tak samo systemy alarmowe. Po prostu trzeba to mieć, bo nie znasz dnia ani godziny kiedy złodziej będzie chciał skorzystać...

67 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Jak zarządzać dużą firmą?

Do zarządzania dużą, rozbudowaną firmą, niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie, a nawet system zarządzania. Dlatego coraz więcej firm, wraz z rozszerzeniem...

18 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Plantacja choinek: 2 metry na sprzedaż

Firma PPHU MARGO zaprasza do współpracy w ramach otwarcia sezonu w zakresie handlu choinkami bożonarodzeniowymi. Telefon: 691 572 982 E-mail: contact@goldenhelix.pl

3 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks for sharing such a nice blog of information to us. This is very knowledgeable for me. I am offering Assignment Help all over the world.

127 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks a lot for sharing us about this update. Hope you will not get tired on making posts as informative as this. Play Subway Surfers

127 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018
Biznes po stronie dobra

Read as loudly as you can. Your thought process gets sloawer when you're reading something. So naturally, you pay more attention to what you talk about, which will assist you...

33 wypowiedzi
ostatnia 14.09.2018
Poradnik: jak promować swoją firmę na Facebooku

Aby lepiej zrozumieć ten temat warto zajrzeć na http://site-call.pl/slowniczek-podstawowych-pojec-e-marketingowych/. Moim zdaniem to świetnie zrobiony słowniczek pojęć...

63 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018