Z toastem trzeba poczekać

Bistro w stylu PRL to ostatnio jeden z najpopularniejszych trendów w gastronomii. Klientów urzeka jednak nie tyle nawiązaniami do poprzedniego ustroju, co przede wszystkim niskimi cenami napojów alkoholowych.
Niedziela
22.09.2013
Właściciel Pijalni Wódki i Piwa brak franczyzobiorców tłumaczy długim okresem poszukiwania odpowiedniego lokalu.
 

1,2 mln zł – z taką stratą netto zakończył rok 2012 właściciel marek Pijalnia Wódki i Piwa, Browar de Brasil, The Mexican oraz Klub Muzyczny. Powody? Zaniechanie inwestycji w klub w Krakowie oraz likwidacja restauracji w Zakopanem, przeszacowane inwestycje na klub Bedroom w Łodzi i restaurację Browar de Brasil w Łodzi. Najtrudniejsze etapy restrukturyzacji spółka ma jednak za sobą, a właściciele zapewniają, że ich efekty będą widoczne już na koniec 2013 roku.

-Jesteśmy przekonani, że rok 2013 - a szczególnie jego druga połowa - będzie okresem pozytywnego przełomu w trwającym kryzysie gospodarczym, co z kolei wspomoże planowane działania grupy Mex Polska i pozwoli jej uzyskać tak dobre wyniki finansowe jak osiągała przed rokiem 2012 – przekonują władze spółki w liście do akcjonariuszy.

Motorem napędowym Mex Polska mają być przede wszystkim marki Mexican i Pijalnia Wódki i Piwa. Ich rozwój zostanie oparty na franczyzie. Pytanie tylko, czy pozyskiwanie biorców licencji rzeczywiście nabierze tempa. Siedem otwartych dotąd Pijalni Wódki i Piwa, utrzymanych w klimacie PRL-owskich barów bistro, znajduje uznanie wśród klientów, ale na razie nie znalazł się żaden chętny na otwarcie lokalu we franczyzie.

Do zbudowania bistro z wódką i przekąskami potrzeba 150-200 tys. zł. The Mexican wymaga natomiast minimum 800 tys. zł. W drugim przypadku kwota inwestycji wiąże się z większym zapleczem gastronomicznym oraz koniecznością dostosowania do standardów sieci powierzchni nawet 300 m2.

- Poszukiwanie lokalu to proces, który może trwać nawet pół roku. Interesują nas centra handlowe i centra miast. Mamy bogate doświadczenie w prowadzeniu różnego typu restauracji, którym dzielimy się z przedsiębiorcami – mówi Piotr Mikołajczyk, wiceprezes Mex Polska.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz