Milionerzy przed 30tką

Sprawdziliśmy, w jaki sposób kupują Polacy. Młodzi milionerzy opowiedzieli nam, co należy zrobić, żeby dorobić się do czterdziestki. W numerze zakładamy szkołę tańca, biuro księgowe, pizzerię, supermarket, salon z biżuterią, pasiekę i e-informator kulturalny. Ponadto analizujemy, w który koncept usługowy opłaca się zainwestować. Jacek Rozenek, aktor i doradca biznesowy, rozwiązuje problemy polskich firm.
 

W październikowym numerze 10/2013 (104)

Biznes Na Czasie

Milionerzy przed 30-tką
Podobno jeśli pierwszego miliona nie zarobi się przed trzydziestką, to później szanse dramatycznie spadają. Dlatego w podróż do bogactwa najlepiej wyruszyć jeszcze w szkole lub na studiach.

Moim zdaniem

Szampańskie wersety
Wystarczy pomyśleć intensywnie o pieniądzach, by w naszym mózgu rozpętało się istne emocjonalne tornado. Prawdę mówiąc, bardzo lubię ten stan.

Koniec ery etatu
Kluczową rolę w zarządzaniu firmą zaczynają odgrywać umiejętności wyłuskiwania z załogi najbardziej wartościowych pracowników oraz odkrywania liderów, którzy powiodą organizację do biznesowego sukcesu.

Fakty Trendy

Kogo wybiorą franczyzobiorcy?
Ponad 120 marek franczyzowych będą mieli do wyboru odwiedzający październikowe Targi Franczyzy w Warszawie. Pojawią się również zagraniczne sieci, które chcą wejść do Polski, oraz firmy debiutujące w roli franczyzodawców.

Duka wejdzie we franczyzę
Nowy właściciel marki posiadającej w ofercie akcesoria kuchenne zapowiada sprzedaż licencji na biznes.

Polskie marki idą na Ukrainę
Polsko-ukraińskie więzi utrwalają się nie tylko dzięki piłce nożnej. Nasi wschodni sąsiedzi witają u siebie coraz więcej polskich sieci franczyzowych.

MacJack wchodzi na rynek lodów
Właściciel sieci barów fast food MacJack wprowadza na rynek nową sieć lodziarni na licencji.

1 minute debiutuje we franczyzie
Jeszcze w tym roku 1 minute chce otworzyć pięć sklepów franczyzowych.

Wiarygodnych firm przybywa
Polska Organizacja Franczyzodawców będzie promowała na targach sprawdzonych dawców licencji. Do POF przystąpiły kolejne sieci: Socatots, Gatta, Odido, Apteki Dbam o Zdrowie.

Luksusu coraz więcej
Firma GPoland sprowadziła do Polski kolejne marki z najwyższej półki. Franczyzobiorcy mogą już otworzyć sklepy Armani Jeans, Valentino czy Gas Jeans.

Sonda

Wystaw się w dobrym stylu
Sukces firmy na targach wystawienniczych zależy w dużej mierze od wyglądu stoiska. Jak przyciągnąć uwagę gości i zapaść im w pamięć, podpowiadają franczyzodawcy i eksperci ds. wystawiennictwa.

Stało się

Poderwani do lotu
Do niedawna mówiło się, że w biznesie z dużymi projektami startować warto tylko w pierwszej połowie roku, bo po wakacjach czas przecieka przez palce i nic się nie da zdziałać. Od czasu kiedy Targi Franczyzy są w październiku, to powiedzenie straciło sens.

Mam Firmę

Bezpieczny biznes
Właścicielami szkół tańca zostają przeważnie byli tancerze, osoby o ugruntowanej pozycji w środowisku. Kto jest spoza środowiska może spróbować swoich sił w tanecznym biznesie z pomocą franczyzodawców.

Rachunek na biuro
Właściciel biura rachunkowego musi mieć wielu klientów albo gruby portfel. Bez tego nie przetrwa na konkurencyjnym rynku.

Biznes z dostawą do domu
Własna pizzeria to opłacalny biznes, pod warunkiem że właściciel zadba o różnorodne menu i oryginalny wystrój lokalu. Klientów przyciągnie również oferta telefonicznych i internetowych zamówień z dostawą do domu.

e-firma

Kultura na sprzedaż
Wirtualne informatory kulturalne najczęściej prowadzą rodzice, którzy chcą wychować swoje dzieci w duchu kultury i sztuki, a przy okazji zarobić.

Biznes Regionalny

Firma na łące
Są procenty i jest słodycz, ale wcale nie musi być kolorowo. Prowadzenie pasieki i produkcja miodów pitnych to prawdziwe wyzwanie, dlatego tak niewielu przedsiębiorców podejmuje się tego zajęcia.

Steki menedżera

Dobra strona zmian
Anna Gniatkowska pracuje w BZ WBK od początku istnienia banku. Uczestniczyła w jego najważniejszych wydarzeniach – przyłączeniu do grupy Santander, w rebrandingu sieci licencyjnej BZ WBK oraz fuzji z Kredyt Bankiem. Zaczynała od stanowiska sprzedawcy usług finansowych, a dziś decyduje o rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK Partner.

Targi Franczyza 2013

Na targi po własną firmę
Odwiedzający widzą w targach szansę na otwarcie własnej firmy, wystawcy – na pozyskanie franczyzobiorców. Na Targach Franczyzy, które odbędą się 17-19 października 2013 w Warszawie, spotkają się, aby wspólnie zrobić biznes.

Własny Biznes

Własna firma to nie telewizja śniadaniowa
– W polskich firmach jednym z największych problemów jest bariera „rodzicielstwa”. Przedsiębiorca traktuje firmę jak własne dziecko, uważa że sam wszystko zrobi najlepiej i chce mieć nad wszystkim pełną kontrolę. To bardzo poważna przeszkoda na drodze do rozwoju – mówi Jacek Rozenek, aktor, coach i doradca biznesowy.

Supertemat

Pieniądze do usług
Firmę usługową na licencji można otworzyć już za kilka tysięcy złotych. Niska inwestycja oznacza jednak również niższe comiesięczne zyski, ale często wyższe niż pensja niejednego etatowego menedżera.

Firma na służbie
Coraz więcej przedsiębiorstw zleca wykonanie części usług firmom zewnętrznym.

W supertemacie przegląd sieci franczyzowych i partnerskich: Arcora, BK Solutions, DGE Bruxelles, Energomix, ForPosta, Free TV, Omega Kancelarie Prawne, Office 1, Worldseo, Freebee.

Wzrośnie spadnie

Biznesplan, czyli odliczanie do startu
Co naprawdę obejmują podawane przez franczyzodawców koszty inwestycyjne? Sprawdź, jak zaplanować wydatki potrzebne do uruchomienia firmy.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

408 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Raport Specjalny

Co kupują Polacy?
Dziś podstawą sukcesu w biznesie jest wytworzenie potrzeby u klientów i wykreowanie mody na produkt lub usługę. Sprawdziliśmy, dlaczego, co i jak kupują Polacy.

Biznes Style

Wieczór zabawy, lata współpracy
Bankiet biznesowy to dobre miejsce do nawiązywania nowych znajomości i zacieśniania już istniejących. Udany może firmie przysporzyć nowych klientów, zły – pozbawić.

Biznes Na Szpilkach

Bezpłciowa przedsiębiorczość
Kobiety na drodze do własnej firmy napotykają wiele przeszkód. Część z nich stwarzają sobie same, ale kłody pod nogi rzucają im też najbliżsi.

Znana Marka

Potrzeba matką biznesu
Najlepszy interes robią ci, którzy rozumieją ludzi i ich potrzeby. Tą ideą od lat kieruje się rodzina Kashio, twórcy marki Casio.

ABC Firmy

Firma pod kontrolą
Każdy, kto prowadzi własny biznes, powinien wiedzieć, kto, co i kiedy może skontrolować w jego firmie.

Oddaj twórcy, co mu należne
W dzisiejszym świecie muzyka otacza nas wszędzie. W sklepach, restauracjach, salonach fryzjerskich, a nawet na korytarzach centrów handlowych. Warto wiedzieć, że za ten „uprzyjemniacz” trzeba zapłacić.

Mój Franchising

Na nowej drodze życia
Małgorzata i Jarosław Kusiowie przeprowadzili się z Międzyrzecza do Szczecinka, aby rozpocząć tam nowe życie i nowy biznes.

Licencja na diamenty
Marilyn Monroe śpiewała, że diamenty są najlepszymi przyjaciółmi kobiety. Jarosław Cieszyński zrozumiał, że na przyjaźni kobiet do diamentów da się dobrze zarobić.

Pięta Biznesmęta

Reklamowe wygłupy
Sprzedawca odzieży z Indii postanowił nazwać swój sklep „Hitler”. A później dziwił się, że nazwa nie przypadła do gustu żydowskiej społeczności. Ford z kolei bez powodzenia próbował sprzedawać Hiszpanom model Pinto, co w ich języku oznacza „mały penis”. Lista spektakularnych wpadek marketingowych jest długa i powiększa się każdego roku.





Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748