28.09.2013

Trzy zdobycze Freshmarketu

Żabka Polska przejmuje mniejsze sieci spożywcze i wprowadza nowy system promocji dla klientów.

W ramach podpisanych umów inwestycyjnych do końca roku 2013 logo Freshmarket przejmie 18 sklepów sieci PS Food, 8 sklepów Agap oraz 6 Torg. Przejmowane sklepy generują około 200 mln złotych rocznego obrotu. Agap działa od 2001 roku na terenie byłego województwa gorzowskiego, zaś sklepy Torg zlokalizowane są w Koszalinie. Żabka czeka jeszcze na zgodę UOKiK-u w sprawie przejęcia PS Food. Pochodząca z Częstochowy sieć spożywcza zatrudnia 400 pracowników. Jej placówki mają średnią powierzchnię 420 m2 i liczą 2,8-7,8 tys. pozycji w asortymencie.

Klienci sklepu Żabka przy kasie.

Żabka Polska posiada ponad 3 tys. placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket. W ciągu najbliższych 5 lat firma ma zamiar otworzyć kolejne 2 tys. sklepów.

- Jednym z elementów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Dzięki know-how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a klientom ciekawą ofertę - mówi Julio Duarte, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

- Długo rozważaliśmy dostępne alternatywy dla dalszego rozwoju sieci Agap. Z szacunku do naszych klientów szukaliśmy partnera, który posiadając silną pozycję na rynku oraz dużo większe możliwości inwestycyjne będzie w stanie zapewnić naszym placówkom dalszy rozwój, szeroką ofertę produktów i usług, a przede wszystkim przewagę konkurencyjną na rynku. Żabka Polska posiada pełne zasoby, by tą wizję zrealizować – mówi Grzegorz Szymczak, prezes Agap.

To nie jedyne zmiany u właściciela dwóch spożywczych marek. Od 25 września na klientów czeka nowa oferta produktów, które połączone zostały w tzw. „wielosztuki". W ofercie sklepów Żabka oraz Freshmarket znajdziemy ponad 700 pozycji asortymentowych, gdzie kupując dwa produkty płaci się za nie mniej, niż płacąc za nie pojedynczo. Na przykład za jedno opakowanie kabanosów zapłacimy 7,99 zł, podczas gdy za dwa 10 zł.
- Zasada jest prosta - klient, który kupuje większą liczbę produkt otrzyma zdecydowanie niższą cenę. Są to często zniżki sięgające nawet 40 proc. Nowa oferta nie jest promocją, tylko stałym elementem oferty przygotowanej dla klientów sklepów Żabka i Freshmarket - mówi Przemysław Kijewski, dyrektor strategii i marketingu firmy Żabka Polska.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0