06.10.2013

Zysk na dwóch kółkach

Producent i dystrybutor jednośladów nie narzeka na brak partnerów. Szuka ich także na Targach Franczyzy.

Należąca do firmy Arkus & Romet Group sieć franczyzowa Romet Partner liczy trzy punkty własne, 154 franczyzowe i ponad 290 partnerskich. W ciągu roku na współpracę z firmą zdecydowało się 15 biorców licencji, do końca bieżącego roku sieć zamierza pozyskać kolejnych 20. Plan ten może się udać m.in. dzięki udziałowi w październikowych Targach Franczyzy. Firma wystawiała się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie w 2012 roku, wróci tam także w tym roku.

motocykl romet Fot. Romet Motors

Romet Partner przygotował system współpracy dealerskiej oparty na umowie handlowej. Na tej zasadzie firma współpracuje m.in. z 50 dealerami koreańskiej marki motocyklów Hyosung. Romet ma również 40 proc. udziałów w sprzedaży motorowerów na rynku polskim.

– Tylko w najbliższym czasie rozpoczną działalność punkty franczyzowe w Szczecinie, Wolsztynie i Żorach – wylicza Tomasz Bryk, koordynator sieci Romet Partner. - Prowadzimy także rozmowy z kolejnymi przedsiębiorcami.

Franczyzobiorcami Romet zostają również duże salony samochodowe i motocyklowe. To efekt rozwoju asortymentu od rowerów i skuterów po motocykle o wyższej pojemności silnika, które stanowią uzupełnienie oferty. Popyt na „dwa kółka” nie jest mały. Jak wynika z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszej połowie 2013 roku w Polsce zarejestrowano ponad 64 tys. jednośladów. Najczęściej rejestrowanymi markami wśród nowych motocykli były: Romet Motors, Honda i BMW.

Obok jednośladów franczyzobiorcy sprzedają części, akcesoria oraz sprzęt ogrodowy Romet Garden. Potencjalny franczyzobiorca powinien posiadać lokal o powierzchni ekspozycyjnej min. 50 m2 oraz miejscem, które przeznaczy na prowadzenie serwisu. W ramach współpracy partner sieci otrzymuje, m.in. wsparcie marketingowe i wyłączność terytorialną. Dla przedsiębiorców, którzy nie są gotowi na zaangażowanie środków w przystąpienie do sieci Romet Partner przygotował system współpracy dealerskiej oparty na umowie handlowej.

(awh)