Mocarstwowe plany Fornetti

Marża, na której pracują franczyzobiorcy Fornetti, przekracza 50 proc.
Środa
09.10.2013
Minipiekarnie będą ścigać się z McDonald’s i Da Grasso.
 

- W 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald’s, który jest dzisiaj największą, pod względem liczby placówek, siecią gastronomiczną w Polsce – zapowiada Piotr Panasiewicz, prezes Fornetti.

By tak się stało, Fornetti musi spełnić kilka warunków. W tej chwili zakład produkujący na potrzeby sieci pracuje na 40 proc. mocy produkcyjnych. Jeśli w tym roku uda się utrzymać założony w biznesplanie wzrost liczby placówek, to w przyszłym wrocławska fabryka ruszy pełną parą. I w 2014 będzie gotowa na obsłużenie rosnącej liczby punktów.

Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć. McDonald’s ma nad Wisłą ponad 300 restauracji, a Da Grasso ponad 200 pizzerii.

Zarząd Fornetti liczy, że franczyzobiorców i klientów zachęci odświeżony wygląd piekarni.
- Już od ubiegłego roku w sieci trwa proces wdrożenia nowego projektu wizualnego placówek oraz wprowadzania dużej liczby nowych produktów. Od początku 2013 roku spółka uruchomiła 26 nowych punktów sprzedaży. Według naszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86 proc. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty – mówi Piotr Panasiewicz.

Dodajmy, że lifting placówek prowadzony jest na koszt franczyzobiorców.
- Koszt przebudowy punktu franczyzowego leży po stronie franczyzobiorcy, my jako franczyzodawca zapewniamy za darmo projekt nowego stoiska - mówi Agnieszka Jaruga, kierownik działu marketingu w Fornetti.

Inwestycja we własną minipiekarnię to koszt rzędu 60-80 tys. zł.
- Koszty uruchomienia lokalu zwracają się już w 12 miesięcy, przy założeniu, że mamy przeciętnie dziesięciu klientów na godzinę – dodaje Panasiewicz.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz