10.10.2013

Projekt franczyza

Optimus ćwierć wieku temu zakładał Roman Kluska. O planach budowy sieci pod logo firmy opowiada Przemysław Kucharzewski z zarządu spółki.

Spółka Optimus zbuduje sieć franczyzową, której partnerzy będą zajmować się informatyzacją placówek administracji publicznej i firm. Dla kogo jest ten biznes?
Dla każdej firmy IT, która aktywnie uczestniczy w projektach związanych z sektorami administracji publicznej, edukacji, samorządów terytorialnych, przedsiębiorstw użyteczności publicznej i przedsiębiorstw prywatnych. Warto podkreślić, że Optimus będzie pełnił rolę jednocześnie producenta, dostawcy i integratora rozwiązań. Dzięki pełnej ofercie usług informatycznych, będziemy wspierać oraz kompleksowo obsługiwać swoich partnerów, korzystając z zaplecza logistyczno-finansowego, know-how i referencji Grupy AB, go której należy Optimus.

Przemysław Kucharzewski, członek zarządu Optimus Fot. Optimus

Powstanie sieć firm, które będą posiadać szeroki wachlarz kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym firmom zajmującym się informatyzacją przedsiębiorstw i instytucji.
Przemysław Kucharzewski z zarządu spółki Optimus

Co franczyzodawca zaoferuje partnerom?
Będą oni mogli liczyć na wsparcie finansowe, m.in. korzystne pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne. Otrzymają oni również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych skierowanych do klientów końcowych. Ciekawym założeniem będzie również możliwość współdzielenia kompetencji uczestników sieci w zaawansowanych projektach informatycznych. W zamyśle ma powstać sieć firm, które będą posiadać szeroki wachlarz kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym integratorom (czyli firmom zajmującym się informatyzacją przedsiębiorstw - przyp. red.).

A jakie są wymagania stawiane partnerom?
Od kandydatów oczekujemy zaangażowania w działalność na lokalnym rynku oraz świadczenia usług na najwyższym poziomie. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne i profesjonalne. Do zobowiązań franczyzobiorców będzie należało w szczególności realizowanie targetów kwartalnych oraz nabywanie określonego asortymentu w AB, a także podnoszenie kompetencji poprzez uczestnictwo w rekomendowanych szkoleniach oraz udział w kampaniach marketingowych organizowanych przez Optimusa.

(gum)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0