Powstanie sieć firm, które będą posiadać szeroki wachlarz kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym firmom zajmującym się informatyzacją przedsiębiorstw i instytucji.
Przemysław Kucharzewski z zarządu spółki Optimus
Czwartek
10.10.2013
Optimus ćwierć wieku temu zakładał Roman Kluska. O planach budowy sieci pod logo firmy opowiada Przemysław Kucharzewski z zarządu spółki.
 

Spółka Optimus zbuduje sieć franczyzową, której partnerzy będą zajmować się informatyzacją placówek administracji publicznej i firm. Dla kogo jest ten biznes?
Dla każdej firmy IT, która aktywnie uczestniczy w projektach związanych z sektorami administracji publicznej, edukacji, samorządów terytorialnych, przedsiębiorstw użyteczności publicznej i przedsiębiorstw prywatnych. Warto podkreślić, że Optimus będzie pełnił rolę jednocześnie producenta, dostawcy i integratora rozwiązań. Dzięki pełnej ofercie usług informatycznych, będziemy wspierać oraz kompleksowo obsługiwać swoich partnerów, korzystając z zaplecza logistyczno-finansowego, know-how i referencji Grupy AB, go której należy Optimus.

Co franczyzodawca zaoferuje partnerom?
Będą oni mogli liczyć na wsparcie finansowe, m.in. korzystne pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne. Otrzymają oni również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych skierowanych do klientów końcowych. Ciekawym założeniem będzie również możliwość współdzielenia kompetencji uczestników sieci w zaawansowanych projektach informatycznych. W zamyśle ma powstać sieć firm, które będą posiadać szeroki wachlarz kompetencji dostępnych do tej pory jedynie największym integratorom (czyli firmom zajmującym się informatyzacją przedsiębiorstw - przyp. red.).

A jakie są wymagania stawiane partnerom?
Od kandydatów oczekujemy zaangażowania w działalność na lokalnym rynku oraz świadczenia usług na najwyższym poziomie. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne i profesjonalne. Do zobowiązań franczyzobiorców będzie należało w szczególności realizowanie targetów kwartalnych oraz nabywanie określonego asortymentu w AB, a także podnoszenie kompetencji poprzez uczestnictwo w rekomendowanych szkoleniach oraz udział w kampaniach marketingowych organizowanych przez Optimusa.

(gum)