Dobry lokal to za mało
Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum
W przypadku większości biznesów mówi się, że lokalizacja to połowa, a nawet pełnia sukcesu. Jak to jest w przypadku sklepów spożywczych? Czy dzięki prowadzeniu biznesu w sieci franczyzowej można zyskać więcej niż w pojedynkę?
W ostatnim czasie zauważamy na rynku tendencję polegającą na tym, że klienci wolą kupować blisko domu, w sklepie z sąsiedztwa, któremu ufają. Marząc o własnej firmie, warto pomyśleć o otwarciu sklepu spożywczego jako o dobrym sposobie na rodzinny biznes. Na konkurencyjnym rynku działanie w sieci franczyzowej przynosi dla właściciela sklepu wymierne korzyści. Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie, ale również kompleksowa obsługa, jaką zapewnia organizator sieci. Model franczyzy Delikatesów Centrum daje franczyzobiorcy pełne wsparcie: marketing, dedykowanego doradcę klienta, kompleksową logistykę oraz szkolenia w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Dzięki temu partner może być spokojny o swój biznes.
Jakie szkolenia sprawdzają się najlepiej w przypadku właścicieli sklepów spożywczych? Co stanowi największą wartość dla właścicieli i pracowników sklepu?
Specjalnie dla właścicieli, kierowników i pracowników stworzyliśmy Akademię Umiejętności Eurocash. Podczas warsztatów i szkoleń właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum uczą się jak efektywniej zarządzać sklepem oraz zwiększać zyski swojego biznesu. Oczywiście program szkoleń jest dobrany optymalnie do potrzeb franczyzobiorców i modyfikowany tak, aby dostosować go do zmieniających się warunków rynkowych. Dużym powodzeniem wśród personelu sklepu cieszy się szkolenie z produktów świeżych, to m.in. właśnie produkty świeże wyróżniają Delikatesy Centrum na rynku. Ważną rolę pełni również doradca klienta, który razem z franczyzobiorcą i kierownikiem sklepu analizuje wyniki i pomaga dobierać optymalne rozwiązania, które wspierają sprzedaż. Doradca klienta podpowiada, jak produkty powinny zostać wyeksponowane na półkach, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wyjaśniamy franczyzobiorcy, jak skutecznie dbać o jakość serwisu w sklepie, nawet pod jego nieobecność.
W jaki sposób sklep spożywczy buduje relacje z klientami? Co pomaga w “przywiązaniu” klienta do sklepu?
O przywiązaniu do sklepu decyduje oferta, szczególnie produktów świeżych, produktów lokalnych oraz obsługa w sklepie. Głównym źródłem informacji o ofercie jest gazetka, którą zapewniamy w ramach działań marketingowych. Dodatkowo organizujemy lokalne promocje, konkursy oraz działania na rzecz lokalnych społeczności. Od września sklepy Delikatesy Centrum biorą również udział w Megaloterii Grupy Eurocash, w której co miesiąc klienci sklepów mogą wygrać 20 samochodów marki Skoda Citigo. Kampania jest promowana w ogólnopolskich mediach.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
Biznes sklepów spożywczych podczas pandemii złapał drugi oddech, ale nadal pozostał wybitnie konkurencyjny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....