14.10.2013

Dobry lokal to za mało

Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie - o roli szkoleń i działań marketingowych opowiada Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum.

W przypadku większości biznesów mówi się, że lokalizacja to połowa, a nawet pełnia sukcesu. Jak to jest w przypadku sklepów spożywczych? Czy dzięki prowadzeniu biznesu w sieci franczyzowej można zyskać więcej niż w pojedynkę?
W ostatnim czasie zauważamy na rynku tendencję polegającą na tym, że klienci wolą kupować blisko domu, w sklepie z sąsiedztwa, któremu ufają. Marząc o własnej firmie, warto pomyśleć o otwarciu sklepu spożywczego jako o dobrym sposobie na rodzinny biznes. Na konkurencyjnym rynku działanie w sieci franczyzowej przynosi dla właściciela sklepu wymierne korzyści. Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie, ale również kompleksowa obsługa, jaką zapewnia organizator sieci. Model franczyzy Delikatesów Centrum daje franczyzobiorcy pełne wsparcie: marketing, dedykowanego doradcę klienta, kompleksową logistykę oraz szkolenia w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Dzięki temu partner może być spokojny o swój biznes.

Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum Fot. Delikatesy Centrum

O przywiązaniu do sklepu decyduje oferta, szczególnie produktów świeżych, produktów lokalnych oraz obsługa w sklepie.
Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum

Jakie szkolenia sprawdzają się najlepiej w przypadku właścicieli sklepów spożywczych? Co stanowi największą wartość dla właścicieli i pracowników sklepu?
Specjalnie dla właścicieli, kierowników i pracowników stworzyliśmy Akademię Umiejętności Eurocash. Podczas warsztatów i szkoleń właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum uczą się jak efektywniej zarządzać sklepem oraz zwiększać zyski swojego biznesu. Oczywiście program szkoleń jest dobrany optymalnie do potrzeb franczyzobiorców i modyfikowany tak, aby dostosować go do zmieniających się warunków rynkowych. Dużym powodzeniem wśród personelu sklepu cieszy się szkolenie z produktów świeżych, to m.in. właśnie produkty świeże wyróżniają Delikatesy Centrum na rynku. Ważną rolę pełni również doradca klienta, który razem z franczyzobiorcą i kierownikiem sklepu analizuje wyniki i pomaga dobierać optymalne rozwiązania, które wspierają sprzedaż. Doradca klienta podpowiada, jak produkty powinny zostać wyeksponowane na półkach, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wyjaśniamy franczyzobiorcy, jak skutecznie dbać o jakość serwisu w sklepie, nawet pod jego nieobecność.

W jaki sposób sklep spożywczy buduje relacje z klientami? Co pomaga w “przywiązaniu” klienta do sklepu?
O przywiązaniu do sklepu decyduje oferta, szczególnie produktów świeżych, produktów lokalnych oraz obsługa w sklepie. Głównym źródłem informacji o ofercie jest gazetka, którą zapewniamy w ramach działań marketingowych. Dodatkowo organizujemy lokalne promocje, konkursy oraz działania na rzecz lokalnych społeczności. Od września sklepy Delikatesy Centrum biorą również udział w Megaloterii Grupy Eurocash, w której co miesiąc klienci sklepów mogą wygrać 20 samochodów marki Skoda Citigo. Kampania jest promowana w ogólnopolskich mediach.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0