Żabka Polska skupia ponad 3 tys. sklepów, które działają pod logo Żabka i Freshmarket. W ciągu nadchodzących czterech lat zamierza otworzyć 2 tys. sklepów.
Poniedziałek
21.10.2013
Tym razem spółka chce przejąć jedną z sieci należących do Kolportera.
 

Druga połowa roku upływa Żabce pod znakiem przejęć. Tym razem padło na sieć Dobry Wybór. To już czwarta akwizycja tej spółki w ostatnim czasie. Na zakup musi się jeszcze zgodzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zielone światło z UOKiK będzie oznaczało, że sieć tworzona przez Żabka Polska powiększy się o 130 nowych sklepów. Spełniają się więc obietnice składane przez zarząd Żabki, mówiące że akwizycje będą teraz jednym z ważniejszych sposobów rozwoju sieci, tym bardziej, że w ciągu nadchodzących czterech lat Żabka zamierza otworzyć 2 tys. sklepów.

- Od wielu lat współpracujemy z Kolporterem i z uwagą obserwowaliśmy rozwój sieci Dobry Wybór. Lokalizacje, w których funkcjonują placówki sieci Dobry Wybór są porównywalne z tymi, w których rozwijamy sklepy Żabka i Freshmarket. Dzięki wsparciu naszego inwestora, Funduszu Mid Europa Partners, jesteśmy w stanie aktywnie uczestniczyć w dalszym procesie integracji rynku – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Sklepy Dobry Wybór zlokalizowane są w średnich i dużych miastach na terenie całego kraju. Ich powierzchnia wynosi od 90 do 200 m2. Punkty znajdują się głównie na osiedlach mieszkaniowych oraz przy głównych ulicach handlowych.
- Sklepy Dobry Wybór, a konkretnie prawa do lokali należą do nas, a nie do partnerów. Koszty rebrandingu, związanych z przejęciem, poniesie Żabka Polska - uspokaja Dariusz Materek, główny doradca ds. marketingu w spółce Kolporter. - Kolporter cały czas rozwija swoją pozycję rynkową, ale także poszukuje nowych, interesujących obszarów biznesu. W tym momencie uznaliśmy, że korzystniejszym będzie dla nas koncentracja na dystrybucji towarów FMCG, usług elektronicznych i prasy. Stąd decyzja o sprzedaży sieci Dobry Wybór firmie Żabka Polska. Jednocześnie nie ograniczamy detalicznej aktywności w zakresie naszych tradycyjnych sieci sprzedaży, takich jak Saloniki Prasowe czy salony prasowe Top-Press - dodaje.

(mak)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.