21.10.2013

Konkurencja w objęciach Żabki

Tym razem spółka chce przejąć jedną z sieci należących do Kolportera.

Druga połowa roku upływa Żabce pod znakiem przejęć. Tym razem padło na sieć Dobry Wybór. To już czwarta akwizycja tej spółki w ostatnim czasie. Na zakup musi się jeszcze zgodzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zielone światło z UOKiK będzie oznaczało, że sieć tworzona przez Żabka Polska powiększy się o 130 nowych sklepów. Spełniają się więc obietnice składane przez zarząd Żabki, mówiące że akwizycje będą teraz jednym z ważniejszych sposobów rozwoju sieci, tym bardziej, że w ciągu nadchodzących czterech lat Żabka zamierza otworzyć 2 tys. sklepów.

Zdjęcie punktu systemu Żabka Fot. Żabka Polska S.A.

Żabka Polska skupia ponad 3 tys. sklepów, które działają pod logo Żabka i Freshmarket. W ciągu nadchodzących czterech lat zamierza otworzyć 2 tys. sklepów.

- Od wielu lat współpracujemy z Kolporterem i z uwagą obserwowaliśmy rozwój sieci Dobry Wybór. Lokalizacje, w których funkcjonują placówki sieci Dobry Wybór są porównywalne z tymi, w których rozwijamy sklepy Żabka i Freshmarket. Dzięki wsparciu naszego inwestora, Funduszu Mid Europa Partners, jesteśmy w stanie aktywnie uczestniczyć w dalszym procesie integracji rynku – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Sklepy Dobry Wybór zlokalizowane są w średnich i dużych miastach na terenie całego kraju. Ich powierzchnia wynosi od 90 do 200 m2. Punkty znajdują się głównie na osiedlach mieszkaniowych oraz przy głównych ulicach handlowych.
- Sklepy Dobry Wybór, a konkretnie prawa do lokali należą do nas, a nie do partnerów. Koszty rebrandingu, związanych z przejęciem, poniesie Żabka Polska - uspokaja Dariusz Materek, główny doradca ds. marketingu w spółce Kolporter. - Kolporter cały czas rozwija swoją pozycję rynkową, ale także poszukuje nowych, interesujących obszarów biznesu. W tym momencie uznaliśmy, że korzystniejszym będzie dla nas koncentracja na dystrybucji towarów FMCG, usług elektronicznych i prasy. Stąd decyzja o sprzedaży sieci Dobry Wybór firmie Żabka Polska. Jednocześnie nie ograniczamy detalicznej aktywności w zakresie naszych tradycyjnych sieci sprzedaży, takich jak Saloniki Prasowe czy salony prasowe Top-Press - dodaje.

(mak)