23.10.2013

Piotr i Paweł na Śląsku i Pomorzu

Nowe punkty powstają zarówno w galeriach handlowych dużych miast jak i w mniejszych miejscowościach.

Po wrześniowym otwarciu w gdańskiej dzielnicy Osowa, supermarkety Piotr i Paweł pojawiają się w kolejnych miastach. Na początku października sklep pod tym szyldem zawitał do Galerii Sosnowej w Warszawie, tydzień później zaś wystartowały dwa kolejne – ponownie w Gdańsku (w Centrum Alfa) oraz Konstancinie–Jeziornej. Według deklaracji franczyzodawcy to nie koniec jesiennych otwarć. Jeszcze w październiku nowe sklepy uruchomione zostaną w podwarszawskiej Zielonce i Poznaniu.

Delikatesy Piotr i Paweł - stoisko warzywno-owocowe Fot. Piotr i Paweł

W 2012 roku przychody sieci wyniosły 1,8 mld zł i były o ponad 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Właściciele sieci stawiają jednak nie tylko na istniejące już centra handlowe i obiekty. Podpisali właśnie 10-letnią umowę najmu w katowickim kompleksie mieszkalno-usługowym Cztery Wieże. Będzie to drugi punkt Piotra i Pawła w Katowicach. Supermarket zostanie otwarty na powierzchni 1,4 tys. m2.

Nazwa marki pochodzi od imion właścicieli - Piotra i Pawła Wosiów. Supermarkety Piotr i Paweł to polska sieć założona w Poznaniu w roku 1990, licząca obecnie 94 sklepy w 14 województwach. Nieco mniej niż połowę z nich prowadzą franczyzobiorcy. Kwota inwestycji we franczyzowy punkt tej marki zależy od powierzchni i lokalizacji sklepu.

(gum)