30.10.2013

Franczyza w minutkę

Sklepy convenience 1minute działają na rynku od 7 lat. Teraz będą dostępne na licencji.

1minute działa na polskim rynku od 2006 roku i liczy obecnie 65 punktów, które są własnością spółki HDS. Właściciel sieci zdecydował niedawno o przekazaniu swojej wiedzy o prowadzeniu biznesu partnerom. Poszukiwanie pierwszych franczyzobiorców rozpoczął od udziału w Targach Franczyza 2013.

Wnętrze sklepu 1 Minute. Fot. HDS

Sieć 1minute jest zarządzana przez spółkę HDS i liczy obecnie 65 sklepów. Punkty działają w takich lokalizacjach jak dworce, lotniska i biurowce.

- Kandydaci na franczyzobiorców 1 minute powinni dysponować lokalem o powierzchni od 50 do 120 m2 lub działką pod działalność handlową w atrakcyjnej lokalizacji, czyli o dużym natężeniu ruchu – wymienia Przemysław Leśniak, dyrektor generalny sieci detalicznej.

Inwestycja w sklep 1minute zależy od jego wielkości, a dla lokalu o powierzchni 50 m2 kształtuje się na poziomie 200 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł, w zamian za nią franczyzobiorca otrzymuje komputer i system operacyjny do obsługi sklepu, stroje służbowe dla pracowników oraz materiały marketingowe i oznakowanie sklepu. W trakcie współpracy franczyzobiorca może liczyć na pomoc w rekrutowaniu pracowników, promocje sklepu w ramach sieci oraz szkolenia marketingowe, merchandisingowe i sprzedażowe. Oprócz asortymentu spożywczego klienci 1minute mogą posilić się w części gastronomicznej sklepu, gdzie można kupić kawę, sałatkę i kanapki.

- Asortyment w sklepie franczyzowym 1minute dzielimy na dwie grupy określone w podręczniku operacyjnym. Część produktów franczyzobiorca zamawia u dostawców określonych przez franczyzodawcę, natomiast pozostałe produkty może zamawiać u dowolnych dostawców – wyjaśnia Przemysław Leśniak

(mak)