Sieć 1minute jest zarządzana przez spółkę HDS i liczy obecnie 65 sklepów. Punkty działają w takich lokalizacjach jak dworce, lotniska i biurowce.
Środa
30.10.2013
Sklepy convenience 1minute działają na rynku od 7 lat. Teraz będą dostępne na licencji.
 

1minute działa na polskim rynku od 2006 roku i liczy obecnie 65 punktów, które są własnością spółki HDS. Właściciel sieci zdecydował niedawno o przekazaniu swojej wiedzy o prowadzeniu biznesu partnerom. Poszukiwanie pierwszych franczyzobiorców rozpoczął od udziału w Targach Franczyza 2013.

- Kandydaci na franczyzobiorców 1 minute powinni dysponować lokalem o powierzchni od 50 do 120 m2 lub działką pod działalność handlową w atrakcyjnej lokalizacji, czyli o dużym natężeniu ruchu – wymienia Przemysław Leśniak, dyrektor generalny sieci detalicznej.

Inwestycja w sklep 1minute zależy od jego wielkości, a dla lokalu o powierzchni 50 m2 kształtuje się na poziomie 200 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł, w zamian za nią franczyzobiorca otrzymuje komputer i system operacyjny do obsługi sklepu, stroje służbowe dla pracowników oraz materiały marketingowe i oznakowanie sklepu. W trakcie współpracy franczyzobiorca może liczyć na pomoc w rekrutowaniu pracowników, promocje sklepu w ramach sieci oraz szkolenia marketingowe, merchandisingowe i sprzedażowe. Oprócz asortymentu spożywczego klienci 1minute mogą posilić się w części gastronomicznej sklepu, gdzie można kupić kawę, sałatkę i kanapki.

- Asortyment w sklepie franczyzowym 1minute dzielimy na dwie grupy określone w podręczniku operacyjnym. Część produktów franczyzobiorca zamawia u dostawców określonych przez franczyzodawcę, natomiast pozostałe produkty może zamawiać u dowolnych dostawców – wyjaśnia Przemysław Leśniak

(mak)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.