7 opłacalnych biznesów na osiedlu

Sprawdź jak wybrać biznes, który trafi w gusta okolicznych mieszkańców. Prezentujemy 8 ważnych rad dla osób, które chcą przejść na swoje. Analizujemy, co bardziej opłaca się założyć: sklep spożywczy, mobilną gastronomię, aptekę, wulkanizację czy e-księgarnię. Przedstawiamy najlepsze sposoby na tanią i skuteczną reklamę własnej firmy. Tomasz Kammel opowiada, jak poradził sobie z kryzysem wizerunkowym.
 

W listopadowym numerze 11/2013 (105)

Biznes Na Czasie

7 opłacalnych biznesów na osiedlu
Nawet jeśli przebojem ostatnich lat są galerie handlowe, to bez małych osiedlowych sklepów i punktów usługowych trudno się obejść. Jak wybrać biznes, który trafi w gusta mieszkańców?

Moim zdaniem

Defilada pokonanych
Konkurencję między firmami wielu chce widzieć jako szlachetną walkę między rycerzami. Tymczasem konkurencja ma więcej wspólnego z naparzaniem się w ciemnym zaułku.

Stawiamy na rekrutację
W tym roku nie będzie konferencji sprzedażowej partnerów Alior Banku. Trwa kryzys, wszyscy tną koszty, a każdą złotówkę oglądają nie z kilku, a z kilkunastu stron. Ale w naszym przypadku nie o oszczędność tu chodzi. W informacji o braku wspomnianego spotkania kryje się znacznie więcej.

Fakty Trendy

Wars ugości podróżnych
Spółka Wars wraca do korzeni, czyli w ich przypadku na dworce, aby tam rozwijać sieć barów szybkiej obsługi. W wielkim powrocie mają pomóc franczyzobiorcy.

Konkurencja Booking.com we franczyzie
Kizman Travel, międzynarodowy system rezerwacji, poszukuje w Polsce masterbiorcy.

Masterbiorca rozrusza biznes
Właścicielowi Direct English nie przeszkadza duża konkurencja na rynku szkół językowych.

Telepizza rozsmakowała się w małych miastach
Telepizza rozpoczęła nabór franczyzobiorców w województwach wielkopolskim, łódzkim, pomorskim i podkarpackim.

Technika przyciągania klientów
Franczyzobiorcy marki Twój Robot ruszają w teren z promocją swoich placówek. W 2014 roku będą odwiedzać szkoły i uczelnie z mobilną wystawą robotów.

Mam Firmę

Gastronomia śledzi klienta
Jedzenie z food trucków, czyli mobilnych punktów gastronomicznych ma coraz więcej fanów. Czy gastrobusy na stałe wpiszą się w biznesową mapę polskich miast?

Recepta na zysk
Przed otwarciem własnej apteki warto przemyśleć swoją decyzję z kalkulatorem w ręku i – chciałoby się rzec – z aptekarską precyzją.

Biznes z piskiem opon
Wulkanizacja notuje duże dochody tylko wiosną i jesienią, gdy opony w samochodach masowo są zmieniane z zimowych na letnie i odwrotnie.

e-firma

Oczytana firma
Wejście na rynek księgarski nie jest trudne, ale konkurencja ogromna.Na dodatek czytelnictwo w Polsce ciągle spada, czyli potencjalnych klientów ubywa.

Nieśmiertelny biznes
Właściciele wirtualnych cmentarzy zakładają, że ich biznes będzie trwał wiecznie. Perspektywę zarobku na razie też mają odległą.

E-powroty

Optimus: reaktywacja
Wchodzenie po raz drugi do tej samej rzeki to ryzykowna sprawa. Zwłaszcza z komputerem pod pachą.

Sonda

Sprawdź, zanim zaczniesz
Marka bardziej lub mniej znana – to nie ma znaczenia, bo zawsze trzeba sprawdzić, z kim biznesowo wiążemy się na wiele lat.

Własny Biznes

Życie po aferze wizerunkowej
– Gdy osoba lub firma przeżywa kryzys wizerunkowy, to radzę im zachować milczenie. Każda wypowiedź powoduje, że dostarcza się tabloidom paliwo do nakręcania afery – mówi Tomasz Kammel, dziennikarz, trener wizerunku, właściciel firmy Personal Reactor.

Supertemat

Nasz sklep powszedni
Ponad 60 proc. Polaków mieszka na wsiach i w małych miasteczkach, co sprawia, że mają ograniczony dostęp do dyskontów i supermarketów. Dlatego zakupy robią głównie w sklepach convenience – a tych przybywa. Na rynku obecne są już: Małpka Express, Odido, abc czy Globi, a wkrótce powstanie Intermarché Express.

Firma dla ekologa
Sklepy z żywnością ekologiczną mają coraz więcej klientów.

Interes za rogiem
Franczyzowe sklepy convenience coraz częściej otwierane są również w małych miasteczkach, a nawet na wsiach.

Artykuły dla domu
Sklepy z żywnością ekologiczną mają coraz więcej klientów.

Biznes procentuje
Rozwój sieci franczyzowych sprzedających alkohole w mijającym roku nabrał tempa.

Sklep na miarę
Sieci franczyzowe pod jednym logo rozwijają kilka formatów sklepów – zarówno duże supermarkety, jak i niewielkie sklepy osiedlowe.

W supertemacie przegląd sieci franczyzowych i partnerskich: Dobrewina.pl, MSC alkohole, Free Delikatesy, Żółty Cesarz, Abc, Odido, Żabka, Euro-salon prasowy, Saponando, Husse, Delikatesy Centrum, Intermarché, Piotr i Paweł.

Biznes Style

Trening czyni prezesa
Aż 95 proc. polskich przedsiębiorców uprawia sport. Dzięki ćwiczeniom kształtują sylwetkę, dbają o zdrowy tryb życia i pozbywają się stresu. W końcu ciało jest świątynią ducha.

ABC Firmy

Jak wybrać najlepszą franczyzę dla siebie
Jeśli czujesz, że własny biznes według cudzego pomysłu to coś dla ciebie, to zabieraj się do porównania ofert. W pierwszej kolejności sprawdź standardy obsługi panujące w sieci i wymagania kapitałowe.

Reklama za grosze
Nie trzeba mieć kokosów, by skutecznie promować własny biznes. Przedstawiamy najlepsze sposoby.

Steki menedżera

Razem w życiu i biznesie
Jan Mroczka wraz z żoną Małgorzatą twierdzą, że najlepszą szkołą biznesu jest po prostu życie. Prowadzą kilka projektów biznesowych równolegle, również te związane z franczyzą.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

406 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Pięta Biznesmęta

Żeby firma nie zginęła
Sprawienie swojej firmie nieobciachowego hymnu i składnej misji to wyczyn podobny do złapania węża za ogon namydlonymi rękami. Czyli prawie się nie da, a jeśli już – to właściwie po co?





Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748