Koszt inwestycji w nasz lokal wynosi ok. 100 tys. zł, a dostosowanie działającej pizzerii od 30 do 50 tys. zł.
Krzysztof Petrykowski, dyrektor handlowy Telepizza Poland
Poniedziałek
04.11.2013
O nowej strategii rozwoju Telepizzy opowiada Krzysztof Petrykowski, dyrektor handlowy Telepizza Poland.
 

Telepizza stawia na rozwój w mniejszych miastach. To nowość, ponieważ hiszpańska sieć jest widoczna przede wszystkim w dużych metropoliach.
Rzeczywiście, o wiele więcej restauracji Telepizzy funkcjonuje w większych miastach. Duże sieci dopiero zaczynają zaglądać miast liczących kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Obecnie zwyczaje konsumenckie w dużych i małych miastach stają się podobne. Ujednolicają się oczekiwania klientów wobec rynku. Niezależnie od miejsca zamieszkania ludzie cenią wysoką jakość usług. Rozwój internetu oraz rosnąca mobilność ludzi sprawiła, że kultura i model życia powoli się ujednolica. Mniejsze miasta są wciąż jednak w fazie nasycania rynku. To co w dużych miastach jest już powszechne, w małych wciąż wzbudza większy entuzjazm. Chcemy to wykorzystać, dlatego zdecydowaliśmy się na zmianę kierunku rozwoju.

W których częściach Polski planujecie w najbliższym czasie otwarcia?

W województwie wielkopolskim, łódzkim, pomorskim i podkarpackim. Widzimy możliwość uruchomienia tam nawet 20 nowych restauracji. Mamy listę konkretnych miast z odpowiednim potencjałem. Nie wyznaczamy sobie jednak konkretnego terminu realizacji planu. Rocznie otwieramy ok. 10 placówek. Tempo rozwoju zależy od podaży lokalizacji, nastrojów w gastronomii i gospodarce, które mają duży wpływ na decyzje inwestycyjne przedsiębiorców. Jesteśmy dobrej myśli. Co roku sukcesywnie powiększamy zasięg Telepizzy.

Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca Telepizzy?

Przede wszystkim pomagamy pozyskać lokalizację. Takie działanie przyspiesza start w biznesie. Licencjobiorcy nie tracą bowiem czasu na poszukiwanie nieruchomości na wynajem, tylko od razu szykują się do otwarcia restauracji. Ponadto partnerzy mogą liczyć na gotowy projekt wnętrza restauracji, uczestniczą w szkoleniach wstępnych i bieżących, podobnie jak ich personel. Współpraca franczyzowa z Telepizzą umożliwia działalność w strukturach dużej firmy o międzynarodowym zasięgu. Aktualnie Telepizza posiada 115 restauracji nad Wisłą. Firma funlcjonuje także w Hiszpanii, Portugalii, Chile, Peru oraz Kolumbii. Hiszpańska sieć liczy na całym świecie ponad 1000 restauracji. Rocznie Telepizza sprzedaje w Polsce ponad 6 mln sztuk pizzy. W pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku zanotowaliśmy przychody na podobnym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

rozmawiała (mk)